arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

مردم ۴۰ ثانیه زلزله کرمانشاه را احساس کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه با اشاره به حزئیات زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه گفت: ساکنان این مناطق ۴۰ ثانیه این زلزله را احساس کردند.

 دکتر ایمان عشایری در نشست بررسی زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه با اشاره به میزان شتاب این زلزله افزود: ایستگاه‌های شتاب‌نگار ازگله و قصرشیرین این زلزله را ثبت نکردند.
وی ادامه داد: هر چند مدت این زمین لرزه ۱۰ تا ۱۵ ثانیه گزارش شده است ولی این زلزله به مدت ۴۰ ثانیه احساس شد.

عشایری با تاکید بر این‌که در این زلزله سرپل ذهاب بیشترین خرابی را متحمل شده است، ادامه داد: خرابی سازه‌ها در اطراف رودخانه به دلیل آبرفتی بودن زمین بیشتر بوده است.

در این نشست، همچنین دکتر بهرخ حسینی هاشمی از اعضای تیم تحقیقاتی پژوهشگاه زلزله با اشاره به بازدیدهای علمی از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: دو هدف اصلی در بازدید از مناطق زلزله‌زده مد نظر بود که اولین هدف، ارزیابی سریع از تعداد زیادی از ساختمان‌ها اعم از آسیب کم تا آسیب خیلی زیاد در شهر های مختلف منطقه بوده است.

وی اضافه کرد: دومین هدف نگاه کارشناسی به علت آسیب‌های ایجادشده در ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های مسکن مهر در شهر سرپل ذهاب، اسلام‌آباد غرب و کرند غرب بوده است.

این محقق، بررسی موردی دو ساختمان فولادی کنار هم که منجر به جان دادن ۳۹ نفر شد را، از دیگر برنامه‌های تحقیقاتی این بازدید عنوان کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان