arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

رسولی: شهرداری به‌صورت هفتگی و روزانه میزان بدهی و مطالبات خود را اعلام کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران نسبت به عدم ارائه گزارش‌ ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: امیدواریم نه‌تنها این گزارش‌ها برای شورای شهر بلکه به‌صورت مستمر و هفتگی در سطح شهر برای شهروندان به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور بابیان اینکه شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است که به‌صورت درآمد و هزینه اداره می‌شود، اظهار کرد: ازآنجاکه هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود لذا استحضار آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

وی ادامه داد: در عمل به وظایف نمایندگی به استناد بر مفاد ماده 79 قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند 5 ماده 8 وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آیین‌نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب 11 فروردین‌ماه سال 1378 هیئت‌وزیران، می‌بایست شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمد و هزینه ماهانه همراه با اظهارنظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.

رسولی با تأکید بر اینکه به‌عنوان خزانه‌دار انتخابی اعضای شورای شهر نسبت به عدم ارسال گزارش‌ از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهردار تذکر می‌دهم، اعلام کرد: امیدواریم این گزارش‌ها برای سه‌ماهه گذشته که مورد اغفال قرارگرفته، به تفکیک به شورا ارسال شود.

وی تأکید کرد: سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزارهای تحقق این رویکرد، ارائه مستمر گزارش‌ از درآمد و هزینه‌های شهرداری به افکار عمومی است. با شناختی از شهردار تهران دارم، امید است تا این گزارش‌ها به شورا ارسال شود و حتی در سطح شهر به‌صورت هفتگی و روزانه میزان بدهی و مطالبات شهرداری به‌منظور مشارکت مردم در عبور از ابر بحران موجود در حوزه مدیریت شهری به نمایش گذاشته شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
برچسب ها: شورای شهر ، رسولی
نظرات بینندگان