arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

ژاپن برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی موشک دوربرد می‌خرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی موشک دوربرد می‌خرد

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که قصد خرید موشک‌های دوربرد هوا به زمین را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن روز جمعه اعلام کرد که این وزارتخانه قصد دارد تا درخواست بودجه‌ای را برای سال مالی آوریل 2018 بدهد تا بتواند موشک‌های کروز دوربرد را برای نصب بر روی جنگنده‌هایش بخرد؛ اقدامی که با سیاست‌ها و رویکردهای صلح طلبانه بلند مدت این کشور به نوعی در تضاد خواهد بود.

براساس گزارش رسانه‌های محلی ژاپن، وزارت دفاع این کشور قصد دارد تا موشک‌های دوربرد هوا به سطح "JASSM" و "LRASM" را با برد 900 کیلومتری از کمپانی‌های تسلیحات سازی آمریکا بخرد.

این وزارت خانه همچنین قصد دارد تا موشک‌های تهاجمی را با برد 500 کیلومتراز کمپانی صنایع دفاعی و هوا-فضای نروژی به نام "کانگسبرگ" بخرد.

این اقدام احتمالا با جنجال همراه خواهد بود چراکه توکیو بر اساس قانون اساسی پس از جنگ جهانی دوم خود، سیاستی صلح طلبانه داشته است و بر این اساس از استفاده از زور بعنوان ابزاری برای سازش در مناقشات بین المللی منع شده است.

اما وزیر دفاع ژاپن با تاکید بر اینکه وزارت دفاع به سیاست صلح طلبانه ادامه می‌دهد، گفت: ما برای رویارویی با نیروهای متخاصم و تهدیدهای خارجی به دنبال خرید این موشک‌ها هستیم.

سیاست نظامی ژاپن به داشتن نیروهای دفاعی شخصی محدود شده و این کشور را به شدت بر آمریکا متکی کرده تا در برابر تهاجمات خارجی علیه قلمروی آن از این کشور حفاظت کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 این کشور گفته بود که متحدان ایالات متحده چون ژاپن باید بیشتر از گذشته در امور دفاعی کشورهایشان شریک باشند.

اخیرا نیز شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به پارلمان گفته بود که آزمایش‌های موشکی کره شمالی تهدیدی جدی علیه ژاپن است و مصالحه و گفت‌وگو با این کشور بی معناست.

مجلس ژاپن به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را در اعتراض به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی که از فراز ژاپن عبور کرد، تصویب کرد.

خشم بین المللی از آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی در سال جاری میلادی افزایش یافته و واشنگتن اخیرا به تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل تاکید کرده تا روابط خود را با پیونگ یانگ قطع کنند.

نظرات بینندگان