arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

طرح چند نماینده آمریکایی برای تحریم ایران درباره موضوع یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: طرح جدید تحریم علیه ایران برای قانونی کردن دستور اجرایی شماره ۱۳۶۱۱، تنظیم شده است که در تاریخ ۱۶ ماه مه سال ۲۰۱۲ از سوی اوباما و در جریان اعلام وضع اضطراری ملی برای مقابله با تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن صادر شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان، چند تن از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به این مجلس ارائه کردند.

این طرح را تد پو به عنوان رییس کمیته فرعی مبارزه با تروریسم، منع گسترش سلاح های هسته ای و ایلیانا راس لتینن رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا با نام HR 4603 یا «قانون تحریم ها برای پاسخگو کردن انصارالله و ایران در سال 2017» مطرح کرده اند.

این طرح برای قانونی کردن دستور اجرایی شماره 13611، تنظیم شده است که در تاریخ 16 ماه مه سال 2012 از سوی اوباما و در جریان اعلام وضع اضطراری ملی برای مقابله با تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن صادر شد.

این طرح که به صورت مشترک از سوی راس لتتینن، تد پو، استیو چابوت، مایکل مک کول و دن دنووان همگی از اعضای حزب جمهوریخواه تهیه شده، قصد دارد پشتیبانی (ادعایی) ایران از گروه انصار الله در یمن، و نیز افرادی را که از سوی رئیس جمهور آمریکا تعیین می شوند هدف قرار دهد که آگاهانه به لحاظ مالی، مواد اولیه و یا فناوری از کسانی که قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کنند حمایت کرده اند.

برچسب ها: آمریکا ، یمن ، انصارالله
نظرات بینندگان