arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

بهترین سن برای ایمپلنت دندانی چه زمانی است؟

یک دندان‌پزشک گفت: دختران تا سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی و پسران تا سن ۱۷ تا ۱۸ سالگی نمی‌توانند ایمپلنت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهترین سن برای ایمپلنت دندانی چه زمانی است؟

یک دندان‌پزشک گفت: دختران تا سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی و پسران تا سن ۱۷ تا ۱۸ سالگی نمی‌توانند ایمپلنت کنند.

«عماد کوثریه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که نکته قابل توجه برای اقدام به انجام ایمپلنت دندان‌ها این است که رشد استخوانی فک به پایان رسیده باشد و تراکم استخوانی آن زیاد باشد، گفت: معمولاً در دختران تا سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی و در پسران تا سنین ۱۷ تا ۱۸ سالگی این رشد به پایان نمی‌رسد، از همین‌رو معمولاً برای سنین پایین‌تر این عمل توصیه نمی‌شود.

وی افزود: پیش از انجام این عمل باید حتماً حجم و میزان حجم استخوانی بررسی شود و در صورت کافی بودن میزان تراکم استخوانی این مهم صورت بگیرد.

این دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری‌های سیستماتیک نظیر دیابت دارند، در صورت کنترل شدن این بیماری، می‌توانند اقدام به انجام ایمپلنت کنند، در حالی که این بیماری کنترل نشده باشد اجازه این عمل داده نخواهد شد.

کوثریه تصریح کرد: یک سری از فاکتورهای خطر، احتمال ریسک‌پذیری این عمل را افزایش می‌دهد که یکی از محدودیت‌های استفاده از ایمپلنت در افرادی است که از دخانیات استفاده می‌کنند، چون اثر منفی در کارکرد ایمپلنت می‌گذارد.

وی در خصوص ریزفاکتورهای خطرآفرین ادامه داد: استفاده از نیکوتین میزان خون‌رسانی به آن را کاهش می‌دهد، در حالی که ما پس از انجام ایمپلنت نیاز به این داریم که خون‌رسانی به این منطقه بدون وقفه ادامه پیدا کند.

این دندان‌پزشک با اشاره به این‌که بیماری پریودنتال اختلالی است که به‌علت عفونت و التهاب در لثه و استخوان اطراف دندان‌ها به‌وجود می‌آید، یادآور شد: پیش از اقدام به عمل ایمپلنت حتماً باید بیمار از لحاظ بیماری‌های پریودنتال لثه بررسی شود، چون این بیماری موجب می‌شود با انجام ایمپلنت لثه تا میزان زیادی تحلیل برود و مشکل‌ساز شود.

نظرات بینندگان