arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

معاون ترامپ اقدام رئیس جمهوری آمریکا را ستود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا اقدام 'دونالد ترامپ' برای شناسایی 'بیت المقدس' به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ستود و اظهار داشت: اسرائیل (رژیم اشغالگر) ارزشمندترین متحد واشنگتن است.

پنس که همواره مواضعی مشابه با ترامپ در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر، به اقدام 'دونالد ترامپ' برای شناسایی 'بیت المقدس' به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد.

ساعاتی پس از انتشار این توییت معاون ترامپ، سفارت آمریکا در تل آویو در قالب یک اینفوگرافیک ( داده نگاشت) سخنان معاون رئیس جمهوری آمریکا را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

این در حالی است که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موجی از واکنش های جهانی را علیه واشنگتن به همراه داشته است.

ترامپ به رغم اعتراض های شدید جهانی چهارشنبه شب اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

وی در سخنانی در کاخ سفید گفت که از وزارت خارجه می خواهد که زمینه انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس فراهم کند.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تصویب کرده بود.

ترامپ اگرچه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اما انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی را تا شش ماه دیگر تعلیق کرد.

'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و 'صائب عریقات' مذاکره کننده ارشد این تشکیلات، از تصمیم ترامپ انتقاد کرده و گفته اند که اقدام رئیس جمهوری آمریکا موجب شده تا واشنگتن دیگر صلاحیت میانجیگری در روند صلح را نداشته باشد.

این درحالی است که مقام های کاخ سفید ابراز امیدواری کرده اند که دولت ترامپ به قدر کافی اعتماد فلسطینی ها را جلب کرده باشد و اختلاف فعلی را پشت سر بگذارد، اما این مقام ها نتوانستند بگویند که این روابط چه زمانی ترمیم می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان