arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

بعد از چندین اتهام آزار جنسی، شروین پیشه ور به صورت موقت هایپرلوپ وان را ترک می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شروین پیشه ور، سرمایه گذار خطرپذیر ایرانی تبار، بعد از اتهاماتی که به خاطر آزارهای جنسی به وی وارد شد تصمیم به ترک موقت دو شرکت Sherpa Capital و Virgin Hyperloop One گرفته تا به گفته خودش، روی پرونده ای که ماه گذشته علیه یکی از گروه های تحقیقاتی سیاسی رقیب تشکیل داد متمرکز باشد. پیشه ور می گوید این تصمیم را از آن جهت گرفته تا از بروز هرگونه تاثیر منفی در کار خود در این دو کمپانی جلوگیری کنند.

پیشه ور در پرونده قضایی خود ادعا می کند که هدف نوعی «کمپین افترا» قرار گرفته که شایعاتی را درباره وی منتشر کرده است؛ از جمله شایعه این که با پرداخت پول، به اتهامات تجاوز جنسی در لندن خاتمه داده است. با این حال، نشریه فوربز در گزارش خود، مستنداتی شامل گزارش پلیس را ضمیمه کرده که با جزییات فراوان، انگشت اتهام را به سمت پیشه ور دراز می کنند.

پیشه ور در بیانیه اخیر خود، نسبت به «شناسایی کسی که گزارش شیادانه پلیس را جعل کرده و مسئولیت انتشار شایعات دروغین درباره من را برعهده دارد» ابراز امیدواری کرده است. اما این تنها اتهام پیشه ور نیست و خبرگزاری بلومبرگ می گوید که پیشه ور حداقل 5 زن را مورد آزار جنسی قرار داده و از قدرت خود به عنوان سرمایه گذار در کمپانی هایی مانند اوبر سو استفاده کرده است.

در حال حاضر و پس از انتشار این گزارش ها، دو سناتور دموکرات آمریکایی، پولی که از پیشه ور دریافت کرده بودند را به خیریه بخشیده اند و گفته می شود که اعضای هیئت مدیره هایپرلوپ وان در حال فشار آوردن به وی برای کناره گیری از مقام خود در این کمپانی هستند. با این همه، سرمایه گذار ایرانی تبار مورد اشاره می گوید که غیبت موقتش از دو کمپانی، تصمیمی بوده که خود اتخاذ و پیشنهاد کرده است.

*دیجیاتو

نظرات بینندگان