arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

باز کردن قفل گوشی های ساموسنگ با شناسه کف دست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوشی های مختلف تلفن همراه، به کاربران اجازه میدهند تا از طریق تشخیص اثر انگشت، شناسایی عنبیه و یا تشخیص چهره قفل گوشی را باز کنند. حال به نظر میرسد که سامسونگ به روشی جدید برای تأیید هویت در این زمینه رسیده است و آن هم اسکن کردن “کف دست” شماست!

سامسونگ این پتنت را که جهت تشخیص ویژگی‌های دست کاربر از یک نوع واقعیت افزوده استفاده میکند، در سازمان ثبت اختراعات کره جنوبی به ثبت رسانده است.

سامسونگ یادآور میشود که این فناوری جدید به هیچ وجه جایگزین تشخیص چهره یا عنبیه نخواهد بود، بلکه تکنولوژی است که به کاربران اجازه میدهد هنگامی که “گذر واژه” خود را فراموش کرده‌اند، از طریق اسکن کردن “کف دست” آسانتر به رمز فراموش شده خویش دسترسی پیدا کرده و قفل گوشی را باز کنند.

هنگام فراموشی گذر واژه، کاربر کف دست را بر روی فریم دوربین قرار میدهد، سپس نرم‌افزار پردازنده آن را تجزیه‌و‌تحلیل کرده تا مطمئن شود که کف دست متعلق به خود شماست و اینکه دست شخص دیگری نیست. اگر همه چیز درست باشد، گوشی رمز عبور را به گونه‌ای بر روی دست شما نشان میدهد که شخص دیگری به جز شما قادر به خواندن آن نباشد.

با تمام موارد گفته شده، سؤال اصلی این است که آیا این تکنولوژی به گوشی‌های سامسونگ راه خواهد یافت یا خیر؟! برای دست‌یابی به پاسخ این پرسش باید صبور بوده و ببینیم که در آینده چه پیش خواهد‌آمد.

نظرات بینندگان