arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

آیت‌الله نوری همدانی: توطئه آمریکا درباره قدس ازسوی عربستان حمایت می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نباید مقابل فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی‌تفاوت بود تصریح کرد: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می‌شود به میدان بیایند و اعلام انزجار کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نوری همدانی پیش ازظهر پنجشنبه (16 آذر) در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند گفت: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.

وی در ادامه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این مسئله از موضوعات مهم است و قرآن در همین رابطه دستورات فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر معین کنید.

این مرجع تقلید افزود: در روایتی از معصوم(ع) آمده «همه کارهای خوب در کنار امر معروف و نهی از منکر است»، این نشان می‌دهد این فریضه چقدر مهم است و از چه جایگاهی برخوردار است.

این استاد حوزه با بیان اینکه معروف‌ها و منکرات در جامعه زیاد هستند باشند و از جمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می‌کنند و نوکر آنها هستند، بر شناخت بیشتر این دو فریضه تاکید کرد.

وی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوعات اجرا خواهد شد، این مسئله‌ای است که امام باقر(ع) در روایتی بیان کردند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکر باشند، نسبت به زشتی‌ها و بداخلاقی‌های جامعه بی‌تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر در دین ارزش دارد که قرآن افرادی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند تمجید کرده و مقابله به استکبار را در همین زمینه می‌داند.

برچسب ها: نوری همدانی ، قدس
نظرات بینندگان