arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

کره جنوبی: پیونگ یانگ فن آوری موشک اتمی ندارد / دنبال تغییر رژیم کره شمالی نیستیم

'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی می گوید: برخلاف ادعاهای کره شمالی ، این کشور کماکان موفق به دستیابی به فن آوری موشکی اتمی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی: پیونگ یانگ فن آوری موشک اتمی ندارد / دنبال تغییر رژیم کره شمالی نیستیم

'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی می گوید: برخلاف ادعاهای کره شمالی ، این کشور کماکان موفق به دستیابی به فن آوری موشکی اتمی نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، وی تصریح کرد کره شمالی به سرعت در این زمینه پیشرفت می کند اما هنوز فن آوری را کامل نکرده است.

وی با اشاره به پرتاب یک فروند موشک دوربرد قاره پیمای مدل 'هوا سونگ ـ 15' کره شمالی در هفته گذشته خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بگوییم کره شمالی در ساخت موشک های اتمی پیشرفت های سریع و زیادی داشته است، باید این را تایید کنیم که چنین اقدامی صورت گرفته است اما به رغم این تحولات، پیونگ یانگ هنوز این فن آوری را کامل نکرده است و باید برای مهار این کشور و جلوگیری از این اقدامات تلاش ها را افزایش داد.

وزیر خارجه کره جنوبی در مصاحبه با سی ان ان نیز گفت: کره شمالی هنوز وارد مرحله نهایی نشده است اما به شدت برای رسیدن به این فن آوری و در اختیار گرفتن آن تلاش می کند.

وی درباره تغییر رژیم در کره شمالی گفت که در شورای امنیت برای فشار و تحریم بیشتر علیه این کشور اتفاق نظر وجود دارد اما موضوع تغییر حکومت روی میز گفت و گوها نبوده است.

وی گفت که ما به دنبال تغییر رژیم و سیاست خصمانه علیه این کشور نیستیم و همه تلاش ها روی این است که این کشور فاقد سلاح اتمی بشود.

برخلاف این نظر، کره شمالی تحریم ها و راهبردهای فشار نظامی و اقتصادی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن علیه خود را یک سیاست خصمانه توصیف کرده و برای همین گفته است تا این راهبردها وجود دارد، وارد گفت وگو نخواهد شد.

وزیر خارجه کره جنوبی در شرایطی بر بهبود روابط دو کره و وحدت دو کشور تاکید می ورزد که جنگنده های این کشور و بمب افکن های آمریکا در شبه جزیره کره تمرینات شبیه سازی پرتاب بمب را انجام داده اند.

کانگ گفت : برای کشورش جنگ یک فاجعه است و قابل تصور نیست و کل اقتصاد بازاری را که کره جنوبی ایجاد کرده است، از روی زمین محو خواهد کرد.

همزمان 'مون جایه این' رییس جمهوری کره جنوبی هم گفته است که کره شمالی روز تیغه ای از یخ نازک حرکت می کند اما هنوز امیدهایی برای وحدت صلح آمیز و پایان دادن مسالمت آمیز به بحران وجود دارد.

وی در ملاقات با شماری از رهبران مذهبی در کره جنوبی گفت که روابط دو کره در شرایط خوبی قرار ندارد و می توان با هوشیاری این بحران را به فرصت تبدیل کرد.

برچسب ها: کره شمالی
نظرات بینندگان