arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

سردار نقدی: هر نویسنده باید یک کتاب درباره دفاع مقدس بنویسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: متولیان در حمایت خود از فیلمهای دفاع مقدس هم در مرحله تولید و هم در مرحله اکران و نشر آن کوتاهی می کنند.

سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه شب با حضور در غرفه ایرنا در محل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد افزود: فیلمهایی که ساخته می شود به عنوان نشانه گذاریهای دفاع مقدس در فرهنگ سازی عمومی بسیار موثر هستند.

وی ادامه داد: فیلمهایی با موضوع دفاع مقدس در مقایسه با فیلمهایی با موضوعات دیگر در کشور بسیار کم ساخته می شوند. این در حالی است که در مقطعی از زمان دوره طلایی فیلمهای دفاع مقدس بود اما متاسفانه حمایتها از این نوع فیلم خیلی کم شده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمایتها از ساخت فیلم دفاع مقدس توسط متولیان محدود شده و انتظار دارند که فقط نهادهای نظامی از ساخت این نوع فیلمها حمایت کنند در حالی که دفاع مقدس متعلق به نهادهای نظامی نیست بلکه متعلق به همه ایران است.

وی افزود: سالانه فقط چهار یا پنج فیلم درباره دفاع مقدس ساخته می شود و گذشته از این در مرحله پخش فیلم نیز از آن حمایت نمی شود بطوری که هم اینک فقط مجوز پخش فیلم 'اشنوگل' به هفت سینما داده شده است.

سردار نقدی ادامه داد: دفاع مقدس اوج همه فداکاریهاست و مردم به یک فرهنگ متعالی، انسانساز و مجاهد پرور نیاز دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تمام قد برای حمایت از فیلمهای دفاع مقدس وارد شود. اینکه حمایت از این نوع فیلمها را فقط به نهادهای نظامی واگذار کنند اقدام اشتباهی است و باید در این سیاستها تجدیدنظر شود.

وی گفت: کتاب دفاع مقدس نیز جذابیت فوق العاده ای دارد و پرتیراژترین کتابها در کشور است. من خیلی از کتابهای دفاع مقدس را جذابتر از رمانها می بینم زیرا آنها تخیلی نیستند و قهرمانان این نوع کتابها واقعی می باشند. هر نویسنده ای باید نوشتن یک عنوان کتاب درباره دفاع مقدس را در کارنامه کاری خود داشته باشد و هر کتابخوانی باید حداقل پنج عنوان کتاب دفاع مقدس را بخواند.

سردار نقدی افزود: دفاع مقدس درخشانترین قطعه تاریخ ملت ماست ملتی که تنها در مقابل همه ابرقدرتهای زمان خود ایستاد و سربلند از این امتحان بیرون آمد. مردم در مقابل دهقان فداکاری که فقط پیراهن خود را آتش زد تا مانع از حرکت قطار در مقابل ریزش کوه شود و جان انسانها را نجات دهد واکنش های زیادی داشتند و این نشان می دهد که مردم برای فداکاریها و ایثارگریها ارزش قائل هستند. دفاع مقدس نیز مملو از فداکاریها و قهرمانان واقعی است.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام همزمان با هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که از 9 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر شده بود دیشب به کار خود پایان داد.

نظرات بینندگان