arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

برنامه ژاپن برای خرید موشک‌هایی برای هدف قرار دادن کره شمالی / برد موش‌ ها به چین هم می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از موافقت آمریکا و کره جنوبی برای افزایش برد موشک های کره ای، حالا نوبت به ژاپن رسیده است تا موشک هایی در اختیار داشته باشد که کره شمالی را در تیررس قرار دهد.

به گزارش ایرنا؛ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ماه نوامبر امسال به ژاپن و کره جنوبی سفر کرد و همان زمان این کشورها را ترغیب کرد که برای کمک به تجارت آمریکا و برای مهار کره شمالی خریدهای تسلیحاتی بیشتری انجام دهند.

ژاپن برای مقابله با موشک های کره شمالی دارای سامانه های پیشرفته موشکی پاتریوت است اما منابع مطلع در این کشور می گویند توکیو می خواهد موشک هایی داشته باشد که برد آنها به کره شمالی هم برسد.

گزارش تارنمای 'سی ان بی' حاکی است؛ ژاپن اکنون در حال بررسی این موضوع است که چگونه جنگنده های این کشور قادر به مجهز شدن به این موشک ها خواهند بود.

در واقع این کشور بر اساس این گزارش برای سال آینده میلادی یک بودجه خاص در نظر خواهد گرفت که صرف توسعه و خرید موشک هایی شود که بتواند روی جنگنده های اف 15 این کشور سوار شده و مناطقی در فاصله یکهزار کیلومتری را هدف قرار دهد.

با این حساب ژاپن بر این باور است که اگر بتواند جنگنده هایش را با این موشک ها مجهز کند و از شرکت لاکهید مارتین آمریکا هم در این زمینه کمک بگیرد آن زمان قادر است سایت های موشکی و مناطق نظامی و حساس کره شمالی را در تیررس خود داشته باشد.

تلویزیون فوجی در ژاپن در گزارشی آورده است که این کشور خرید موشک های با برد 500 کیلومتر را که شرکت هوا و فضای کانگسبرگ نروژ تولید می کند در نظر گرفته است.

این موشک ها بر اساس این گزارش می تواند روی جنگنده های اف 35 ژاپن سوار شود که اولین محموله های آن در اختیار این کشور قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید دستیابی به موشک های با برد بلند درخواست بسیاری ازکشورهای دنیا است و طبیعی است که ژاپن هم چنین خواستی داشته باشد.

بودجه نظامی ژاپن برای سال آینده میلادی نزدیک به 46 میلیارد و 760 میلیون دلار است که پیشتر به تصویب رسیده است و از ماه آوریل از آن استفاده می شود اما خریدهای موشکی مذکور جزو این بودجه نیست.

اما مساله اینجاست که خرید این موشک ها در واقع به ژاپن امکان می دهد خاک چین را هم در تیررس داشته باشد در این صورت چالش های زیادی پیش روی وزارت دفاع و دولت ژاپن خواهد بود.

نظرات بینندگان