arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

بارش برف استان آذربایجان شرقی را فرا گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی ورود سامانه بارشی جدید از شامگاه چهارشنبه به آذربایجان شرقی بارش برف این استان را سفید پوش کرد.

به گزارش ایرنا، فعالیت بارشی این سامانه از صبح امروز (پنجشنبه) به صورت برف ادامه داشته و با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی این سامانه تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تمامی راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در این محورها در جریان است.
این اداره کل از رانندگان و مسافران خواست از سفرهای غیر ضروری به ویژه در هنگام شب خودداری کرده و با توجه به شرایط نامساعد جوی قبل مسافرت از طریق سامانه 141 از وضعیت راه های استان باخبر شوند.
براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، همراه داشتن زنجیر چرخ و لوازم و پوشاک زمستانی برای تردد در جاده های اصلی و فرعی به ویژه در مسیرهای روستایی ضروری است.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز اعلام کرده که در بیشتر شهرهای استان بارش به صورت برف در جریان بوده و دمای هوای استان نسبت به روز گذشته حدود 5 درجه کاهش داشته است.
براساس اعلام این اداره کل دمای کنونی هوای تبریز یک درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 4 درجه کاهش یافته است.
آذربایجان‌ شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار می باشد.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

برچسب ها: برف ، تبریز
نظرات بینندگان