arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

اپل سال 2018 سه گوشی جدید با طراحی مشابه آیفون 10 عرضه خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس یادداشتی که توسط مؤسسه آماری Nomura در اختیار سرمایه‎گذاران قرار گرفته است، اپل احتمالاً سه آیفون جدید در سال آینده عرضه خواهد کرد.

با اینکه تنها یک ماه از عرضه آیفون ۱۰ (iPhone X) گذشته است، شایعات زیادی در مورد پرچم‌داران احتمالی اپل در سال آینده وجود دارد. مینگ‌چی کو، تحلیل‎گر برجسته KGI Securities، مدتی پیش در رابطه با گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ کوپرتینویی‌ها، پیش‌بینی‎ کرده بود.

این‌طور که در گزارش مؤسسه Nomura آمده است، سال آینده اپل دو گوشی آیفون با صفحه‎نمایش اولد عرضه خواهد کرد و یک مدل به پنل LCD مجهز خواهد شد. آیفون ۱۰ اولین گوشی اپل محسوب می‎شود که از یک نمایشگر مجهز به فناوری اولد بهره می‏‌گیرد؛ استفاده از اولد باعث نمایش رنگ‌های شفاف و کاهش مصرف انرژی شده است.

یکی از گوشی‌های آیفون مجهز به نمایشگر اولد که در سال آینده عرضه خواهد شد، اندازه‎ای مشابه آیفون ۱۰ دارد. این‌طور که پیدا است، این مدل با نمایشگر ۵.۸ اینچی عرضه خواهد شد؛ نسخه دیگر با صفحه‎نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی معرفی می ‎شود. اپل با عرضه نسخه «پلاس» پرچم‌داران خود چندان بیگانه نیست؛ از زمان معرفی آیفون ۶، این شرکت یک نسخه دیگر از پرچم‌دارانش را با پسوند «پلاس» ارائه می‌دهد که با مشخصات سخت‎افزاری نسبتاً مشابه، نمایشگر بزرگ‌تری به همراه دارند.

آیفون‌های جدید اپل که به پنل نمایشگر اولد مجهز خواهند بود، طراحی مشابه آیفون ۱۰ دارند. دوربین TrueDepth در مدل‌های جدید که برای تشخیص چهره‌ی کاربران کاربرد دارد، مانند پرچم‌دار امسال کوپرتینویی‌ها است. همچنین پیش‌بینی شده است که احتمالاً شرکت اپل، یک نسخه از گوشی‏‌های آیفون را با ۵۱۲ گیگابایت حافظه معرفی خواهد کرد. امسال، آیفون ۱۰ تنها در دو مدل با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه می‏‌شود.

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه آماری Nomura، تمرکز اپل روی آیفون‌های جدیدش در نیمه دوم سال آینده، بهینه‌سازی بیشتر فناوری‌های جدیدی است که به همراه آیفون ۱۰ معرفی شده بود؛ این بهینه‌سازی‌ها، عملکرد و هزینه‌های تولیدی را شامل خواهد شد. به همین جهت، سال آینده خبری از تغییرات چشمگیر سخت‌افزاری در پرچم‌داران اپل نیست. در ادامه پیش‌بینی شده است که آیفون ۶.۵ اینچی اپل با پشتیبانی از دو سیم‌کارت فیزیکی عرضه خواهد شد.

دوربین سلفی آیفون ۱۰ از فناوری برای تشخیص سه‎بعدی عمق بهره می‌گیرد؛ اما دوربین اصلی فاقد این ویژگی است. به همین جهت در ابتدا پیش‌بینی شده بود که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل به دوربین عقب با قابلیت تشخیص سه‌‏بعدی مجهز خواهند شد. تحلیل‎های جدید نیز حاکی از آن هستند که دوربین عقب آیفون‌های اپل در سال آینده به چنین فناوری دست پیدا نخواهد کرد؛ فناوری تشخیص سه‌بعدی عمق برای استفاده از برنامه‎های مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) ضرورت دارد.

آیفون 10 ایکس / iphone x

آیفون ۱۰ گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل محسوب می‎شود؛ شرکت سازنده، پرچم‌دار جدیدش را با حاشیه‌‏های باریک معرفی کرده است و کاربران برای خریداری آن باید ۹۹۹ دلار (نسخه ۶۴ گیگابایتی) و ۱۱۴۹ دلار (نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) هزینه کنند. این موضوع باعث شده است برخی از خرید آیفون‌های امسال اپل صرف‌ نظر کنند؛ به همین جهت، کوپرتینویی‌ها سال آینده یک آیفون با قیمت مناسب عرضه خواهند کرد که طراحی مانند آیفون ۱۰ دارد و البته به صفحه‎نمایش ارزان‎قیمت‎تر LCD مجهز خواهد بود. این مدل با قیمت پایین‏‌تری نسبت به آیفون ۱۰ ارائه می‌شود و بر اساس پیش‌بینی مؤسسه Nomura، بخش «میان‏‌رده» را هدف قرار داده است؛ احتمالاً علاقه‌مندان خواهند توانست آن‌ را با قیمتی بین ۶۵۰ تا ۹۰۰ دلار خریداری کنند.

پیش‌بینی می‌‏شود آیفون جدید اپل در سال آینده که به صفحه‎نمایش LCD مجهز خواهد شد، از سیستم تشخیص چهره استفاده کند و البته فاقد دوربین دوگانه باشد. اپل این مدل را بدون قابلیت Force Touch عرضه می‎کند. تولید آیفون LCD ارزان‌‏قیمت اپل، احتمالاً به پگاترون و ویسترون واگذار می‎شود؛ هون های یا همان فاکسکان نیز تولید مدل‌های گران‌قیمت‌تر را با پنل اولد برعهده می‌گیرد. لازم به‌ ‏ذکر است که هون های، در حال‎حاضر تنها تولیدکننده آیفون ۱۰ محسوب می‌شود.

مؤسسه Nomura در انتهای گزارش خود اعلام کرده که مشخصات آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل ممکن است تغییر پیدا کند؛ زیرا شرکت آمریکایی لیست تغییرات گوشی‌‏های جدید خود را تا اواخر سه‌ماهه اول یا اوایل سه‌ماهه دوم سال آینده نهایی نخواهد کرد.

منبع: زومیت

نظرات بینندگان