arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

عضو شورای شهر: برگزاری کنسرت در مشهد مغایر قانون نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: ضمن رعایت همه حریمها و حرمتهای دینی قطعا این ظرفیت در مشهد وجود دارد که شهروندان از ظرفیت هایی که قانون اساسی برای آنها در نظر گرفته، بهره مند شوند و نباید مغایرتی برای برگزاری کنسرت وجود داشته باشد.

بتول گندمی سه شنبه شب در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: قرار نیست شورای شهر تنها برای درصدی از جامعه برنامه ریزی کند بلکه برنامه ریزی آن برای همه جامعه است و ما ضمن احترام به سلائق مختلف، برای برنامه ریزی، تنوع و کثرت را در نظر می گیریم.
وی ادامه داد: نشاط اجتماعی لازمه شهر و جزو شعارهای لیست امید است و برای آن متغیرهای متعدد وجود دارد، وقتی صحبت از همه سلایق می کنیم یعنی شهروندی که گرایش هنری، دینی، ادبی و ورزشی دارد بتواند به علایق خود بپردازد.
وی با بیان اینکه موسیقی هم یکی از بخشهایی است که بخشی از شهروندان نسبت به آن سلیقه، تمایل و ذائقه دارند، افزود: بخشی از شهروندان دوست دارند موسیقی را ببینند و بیاموزند پس باید این حوزه هم در سطح شهر مانند دیگر حوزه ها فعال شود.
عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: امیدواریم شهروندان مشهدی هم در قالب شهروندان ایران و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی و ضوابط قانونی برخوردار شوند و خط و مرز جداگانه برای اینها مشخص نشود که اینجا به گونه ای باشد و در جای دیگر به صورت دیگر رفتار شود.
گندمی افزود: قطعا برگزاری کنسرت با هماهنگی نهادهای مربوط با کمترین چالش انجام خواهد شد و امیدواریم با همدلی به سمت اجرایی شدن آن برویم. شهروندان رای به تغییر داده اند و منتظر تغییر نسبت به گذشته در برنامه های شهرداری هستند.
وی ادامه داد: تحرکات خوبی هم آغاز شده و در بسیاری از برنامه ها، موسیقی مقامی و سنتی شهرستانها لحاظ می شود و نشان می دهد که می شود بدون حاشیه و نگرانی به سمت موسیقی رفت.
وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام هم گفت: این نمایشگاه نقاط ضعف اساسی دارد که یکی از آنها عدم استفاده از همه ظرفیت های مطبوعاتی است که یا دعوت نشده اند و یا به دلایل مختلف حضور در نمایشگاه را نپذیرفته اند.
وی با بیان اینکه مشهد با جمعیت شناور خود یکی از موثرترین شهرهای کشور است، افزود: اگر بنا بر برگزاری یک نمایشگاه است باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و گرنه طبیعی است که استقبال شهروندان کم باشد.
گندمی گفت: یکی از موضوعاتی که در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجرا است و بار مالی اندکی دارد استفاده از ظرفیت فرهنگسراها برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.
وی ادامه داد: برای برنامه ریزی در امور فرهنگی و توسعه شاخصهای کتابخوانی باید چالش ها را از زبان ناشران و کتابفروشان بشنویم و آنها را در تدوین برنامه ها دخالت دهیم که این موضوع از برنامه های مهم شورای پنجم شهر است.
نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که از نهم آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شده تا 15 آذرماه ادامه دارد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
برچسب ها: شورای شهر
نظرات بینندگان