arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶
هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید حذف شد/ رم و یوونتوس صعود کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیروزی رم برابر قره‌باغ علاوه بر صعود تیم ایتالیایی، حذف اتلتیکومادرید را رقم زد و یوونتوس با شکست المپیاکوس جزو ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش ایسنا، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب آغاز و چهره سه تیم دیگر صعود‌کننده به دور حذفی مشخص شد.

در مهمترین بازی این شب چلسی میزبان اتلتیکومادرید بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و اتلتیکو حذف شد.

اتلتیکو مالکیت توپ بیشتری داشت و می‌خواست گل نخست بازی را به نام خود ثبت کند اما دفاع چند لایه چلسی اجازه ضربه زدن و ایجاد موقعیت را به این تیم نداد. از طرفی میزبان توانست چند بار دروازه اتلیتیکو را تهدید کند. آلوار موراتا ضربه نخستش با اختلاف کمی به بیرون رفت و ضربه بعدی را یان اوبلاک مهار کرد. دروازه بان روخی بلانکو یک فرصت خوب دیگر را از بازیکنان چلسی گرفت. در نهایت نیمه اول بازی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی تماشایی تر شد. چلسی چند بار توانست دروازه تیم مادریدی را تهدید کند و اوبلاک دوباره اجازه گلزنی به بازیکنان میزبان نداد. از طرفی فیلیپه لوییس در دقیقه ۵۲ دروازه چلسی را لرزاند و در توپ برگشتی تیبو کورتوا ضربه سر کوکه را مهار کرد. تلاش های اتلتیکو نتیجه داد و سائول نیگس با پاس فرناندو تورس دروازه چلسی را در دقیقه ۵۶ باز کرد. در ادامه میزبان اتلتیکو را به شدت تهدید کرد و استفان ساویچ به اشتباه دروازه شان را باز کرد تا بازی مساوی شود. دقایقی بعد اوبلاک به زیبایی ضربه موراتا را در موقعیت تک به تک مهار کرد. در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و شاگردان دیگو پابلو سیمئونه از صعود به مرحله بعد باز ماندند.

در دیگر بازی مهم گروه C رم در ورزشگاه المپیک برابر قره باغ قرار گرفت و با یک گل پیروز شد. با این برد رم در جایگاه اول قرار گرفت و به همراه چلسی به یک هشتم نهایی صعود کرد. اتلتیکو نیز باید در لیگ اروپا بازی کند.

بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن درگروه B یکی از مهم ترین دیدار های سه شنبه را برگزار کردند و میزبان توانست سه بر یک پیروز شود.
بایرن خیلی زود و در دقیقه هشت به گل رسید. روبرت لواندوفسکی دروازه مهمان را باز کرد. در ادامه کورنتین تولیسو توانست با پاس خامس رودریگس به گل برسد و نیمه اول با پیروزی تیم آلمانی تمام شد. در شروع نیمه دوم کلیلان ام باپه اختلاف را به حداقل رساند اما در ادامه تولیسو دبل کرد.

در دیگر بازی این گروه سلتیک به مصاف اندرلخت رفت و با یک گل شکست خورد اما به لیگ اروپا صعود کرد.

در این گروه پاری سن ژرمن با وجود شکست با ۱۵ امتیاز به عنوان تیم نخست صعود کرد و بایرن مونیخ دوم شد. همچنین سلتیک به لیگ اروپا صعود کرد.

منچستریونایتد در گروه A برابر زسکا مسکو قرار گرفت و شکست یک بر صفر را به پیروزی دو بر یک تبدیل کرد. مارکوس راشفورد و روملو لوکاکو گل های شاگردان ژوزه مورینیو را به ثمر رساندند.

بازل نیز به مصاف بنفیکا رفت و با پیروزی دو بر صفر توانست به همراه یونایتد به عنوان تیم دوم صعود کند. زسکا در لیگ اروپا بازی خواهد کرد.

در گروه D یوونتوس با پیروزی دو بر صفر برابر المپیاکوس صعودش را به یک هشتم نهایی قطعی کرد و تیم دوم شد.

دیگر بازی این گروه بین بارسلونا و اسپورتینگ لیسبون برگزار شد و آبی اناری ها با گل های فدریکو آلکاسر و گل به خودی ژرمی متیو پیروز شدند.  

بارسلونا به عنوان تیم نخست صعودش را قطعی کرده بود و اسپورتینگ در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.

بازی‌های سه‌شنبه شب

گروه A

منچستریونایتد ۲ - زسکا مسکو یک

بنفیکا صفر - بازل ۲

گروه B

بایرن مونیخ ۳ - پاری سن ژرمن یک

سلتیک صفر - اندرلخت یک

گروه C

چلسی یک - اتلتیکومادرید یک

رم یک - قره‌باغ صفر

گروه D

بارسلونا ۲ - اسپورتینگ لیسبون صفر

المپیاکوس صفر - یوونتوس ۲

برچسب ها: اروپا
نظرات بینندگان