arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

وجود فضای مجازی نعمت است؛ نباید این فضا را لعنت کرد / باید از دستگاه‌های امروزی حداکثر استفاده صورت گیرد / باید نماز در فضای مجازی تبلیغ شود

یکی از مراجع تقلید گفت: باید نماز در فضای مجازی تبلیغ و به جهانیان رسانده شود و مفهوم نماز را در قالب توجه به مبدأ تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وجود فضای مجازی نعمت است؛ نباید این فضا را لعنت کرد / باید از دستگاه‌های امروزی حداکثر استفاده صورت گیرد / باید نماز در فضای مجازی تبلیغ شود

یکی از مراجع تقلید گفت: باید نماز در فضای مجازی تبلیغ و به جهانیان رسانده شود و مفهوم نماز را در قالب توجه به مبدأ تشریح کرد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهار کرد: شما مروج مسئله نماز در جامعه هستید، بنابراین باید از شما تشکر شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وجود حضرت باری‌تعالی به وسیله پیامبرش و ائمه معصومان (ع) عنوان عمود دین را به نماز لقب داده‌ است، گفت: نماز پایه و ستون دین است و خیمه بدون ستون فایده ندارد و از بین می‌رود و خیمه باید ستون پایدار داشته باشد.

وی عنوان کرد: کسی که نماز نداشته باشد هیچ ندارد و به این وسیله خیمه دین از بین می‌رود، بنابراین نماز جایگاه والایی دارد به گونه‌ای که خداوند قبول همه اعمال را در قبول این عمل قرار داده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: نماز مرز بین کفر و ایمان است و نزدیک‌ترین عاملی که انسان را به کفر می‌رساند ترک نماز است، بنابراین نماز حکم مرزبانی دارد و در بین دین و غیردین است.

وی تصریح کرد:‌ خداوند در سخنی فرموده‌اند هر کس من را کمک کند من او را کمک می‌کنم بنابراین کسانی که نماز را اقامه می‌کنند یاوران خداوند هستند.

به نوشته فارس، استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان همیشه گرفتار آلودگی معصیت است، گفت: خداوند نماز را به عنوان آب رحمت خود گذاشته و انسان در هر روز پنج مرتبه خود را در این آب شست‌وشو می‌کند بنابراین با اقامه نماز بدن و روح انسان شسته می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت رسانه‌ها و تکنولوژی گفت: امروز دنیا به سمت رسانه‌هاست و رسانه‌های دنیا محور قرار گرفته است، بنابراین باید مسائل خود را با وسایل روز تطبیق دهیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: وجود فضای مجازی نعمت است نباید فضای مجازی را لعنت کرد؛ اگر فضای مجازی در راه خدا استفاده شود سودبخش است.

وی با بیان اینکه باید نماز در فضای مجازی تبلیغ شود و به جهانیان رسانده شود، گفت: باید مفهوم نماز را در قالب توجه به مبدأ فهماند و بدانیم نماز حالت تقرب به انسان می‌دهد.

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر ارتباط معنوی و اخلاص در نماز وجود داشته باشد این نماز تغییر و تحول به وجود می‌آورد و انسان‌ساز است باید از دستگاه‌های امروزی حداکثر استفاده صورت گیرد و بیشتر در زمینه نماز سرمایه‌گذاری شود؛ اگر اهمیت نماز آموزش داده شود خدمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: به نظر بنده آن‌گونه که باید به نماز رسیدگی شود کار انجام نشده است؛ باید به گونه‌ای باشد که مردم خود از اقامه نماز استقبال کنند و ادارات در زمان نماز باید فعالیت خود را قطع کنند و به اقامه نماز بپردازند.

نظرات بینندگان