arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

استفاده از رباتها برای آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم

شرکت "روبوکایند" (RoboKind)برای آموزش دقیق‌تر کودکان مبتلا به اوتیسم، ربات جدیدی ابداع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استفاده از رباتها برای آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم

شرکت "روبوکایند" (RoboKind)برای آموزش دقیق‌تر کودکان مبتلا به اوتیسم، ربات جدیدی ابداع کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فاکس‌نیوز، معلمان کارولینای جنوبی در مدارس منتخب یک برنامه آموزشی موسوم به "ربات‌ها برای اوتیسم"(Robots4Autism) را آغاز کرده و ربات کوچکی به نام "میلو" (Milo)را برای درس دادن به دانش‌آموزان مبتلا به این اختلال به کار گرفته‌اند.

به گفته "مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری" (Centers for Disease Control and Prevention)، از سال 2012، حدود یک نفر از هر 68 کودک هشت ساله، مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده‌اند. درنتیجه، شرکت آمریکایی "روبوکایند" در تگزاس، برای آموختن چگونگی فهم احساسات و حالت‌ها به دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی و راهنمایی، "میلو" را ابداع کرد.

میلو با قدم زدن، حرکت دادن بازوها و به‌کارگیری ماهیچه‌های صورت برای تقلید احساسات، رفتار اجتماعی و واکنش‌های مناسب را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد. دانش‌آموزان از راه تعامل با این ربات شبه انسان، چگونگی وفق دادن خود با احساسات، بیان یکدلی و واکنش مناسب در موقعیت‌های اجتماعی را یاد می‌گیرند.

دانش‌آموزان به مدت سه سال و هفته‌ای یک ساعت، در تعامل با میلو و یک مربی هستند. در طول هر جلسه، مربی می‌تواند در هر ساعت، تنها با یک دانش‌آموز ملاقات کند. سپس، دانش‌آموز از یک آیپد استفاده می‌کند تا از میان بیش از 100 درس که ترکیبی از یادگیری دیداری، شنیداری و علمی- تخیلی است، یک درس را انتخاب کند.

"آلیسون تاملینسون" (Allison Thomlinson) مربی دانش آموزان مبتلا به اوتیسم به فاکس‌نیوز گفت: من با یک آیپد کنار دانش‌آموزان می‌نشینم. ممکن است میلو از آنها سوالاتی مانند "اسم شما چیست؟" بپرسد. اگر پاسخ دانش‌آموزان درست باشد، من در تبلت گزینه پاسخ درست را انتخاب می‌کنم و اگر پاسخ اشتباه باشد، میلو آنها را از راه درست به پاسخ می‌رساند. یا ویدئویی که به تازگی درباره چگونگی پاسخ به سوالات تماشا کرده‌ایم، به یادشان می‌آورد.

سپس، این ربات شبه انسان، داده‌هایی را از هر درس جمع‌آوری می‌کند و برای دوره کردن، اطلاعاتی به مربی و والدین ارائه می‌دهد.

تاملینسون اضافه می‌کند: به طور کلی، در یک جلسه درمانی بین کودک و درمانگر، کودک 12 تا 15 درصد زمان جلسه به درمانگر توجه می‌کند، درحالیکه کودکان حدود 80 درصد از زمان جلسه را با میلو می‌گذرانند، بنابراین شاهد توجه زیادی نسبت به میلو هستیم.

از آنجا که میلو یک ربات است، هرگز ناامید یا خسته نمی‌شود و صبر خود را نسبت به دانش‌آموزان از دست نمی‌دهد.

به گفته تاملینسون، دانش‌آموزان باید سه بار توجه 100 درصدی داشته باشند. بنابراین با رسیدن به دقت 100 درصد به درس بعدی می‌پردازند.

نظرات بینندگان