arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

معاون شهردار تهران: تخلفات بیش از اندازه در اجرای طرح تفصیلی رخ داده / شهر تا خرخره پر از ساختمان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: متاسفانه تخلفات زیاد و بیش از اندازه در اجرای طرح تفصیلی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، مهدی حجت در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه یا باید از وضعیت کنونی شهر تهران گله کنم یا برای آن راهکار تعریف کنیم، اعلام کرد: معتقدم تغییر رویکرد باید در مناطق شهرداری تهران تحقق یابد این موضوع را با تمامی مدیران مطرح کردم تا تفاوت رویکرد امروز و گذشته در شهرداری تهران چیست؟ تلاش داریم این رویکردها با بودجه مشخص اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و فرار از شعار اولین نکته این است که هر منطقه با سایر مناطق چه تفاوتی دارد، تصریح کرد: چرا یک منطقه با خطوط منحنی از یکدیگر جدا شدند؟ این به دلیل اشتراک و افتراقات مناطق است پس وقتی از منطقه صحبت می کنیم از خصوصیاتی خاصی از منطقه صحبت می کنیم همه میدانیم افرادی که در یک منطقه زندگی می کنند با منطقه دیگر در تمامی بخش ها تفاوت دارد برای همین اولین نکته درک مناطق از آورده های مثبت و منفی است.

معاون شهر دار تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی ما این نیست که تنها به کالبد شهر توجه نکنیم بلکه به نیازهای هر منطقه توجه شود، گفت: تلاش ما برای افزایش ارتقای زندگی مردم در شهر تهران است. نباید تنها به فکر کسب درآمد از این محل بود. پیش از این در قانون شهرداریها 5 درصد از قیمت یک ساختمان به عنوان عوارض تعیین شده بود که بعد از انقلاب اجرایی نشد باید مسایل پرداخت عوارض به درستی مورد بازنگری قرار گیرد تا به سمت درآمدهای پایدار برویم.

حجت بر این باور است که باید از مدیران شهرداری دعوت کنیم که به ارتقای زندگی بپردازند و تمامی این مسایل به صورت مفصل در یک جلسه خصوصی مطرح خواهد شد.

وی از تجدید نظر طرح تفصیلی خبر داد و گفت: باید دید که چه میزان انحراف نسبت به طرح تفصیلی ایجاد شده است و در مرحله دوم باید به سمتی برویم که بررسی شود که ببنیم که چه میزان این طرح منجر به ارتقای زندگی شده است متاسفانه تخلفات زیاد و بیش از اندازه در اجرای طرح تفصیلی رخ داده است . صراحتا اعلام می کنم که شهر تهران تا خرخره پر از ساختمان است و چه رکود باشد یا نباشد که شهر تهران دیگر ظرفیتی برای ساخت و ساز ندارد.

معاون شهردار گفت: اینکه طرح تفصیلی چه میزان شهر تهران را به سمت شهر سالم برده یا اینکه چه قدر این طرح با طرح اولیه خود در ابعاد کیفی این طرخ مطابقت می کند باید بررسی شود.

وی درباره سیمای شهر تهران نیز اعلام کرد: شهر تهران از منظر سیما بسیار نابسامان است، به همین دلیل ضوابطی برای این منظور تعریف شده است و در این راستا قرار است هر ماه یک مسابقه برای نمای شهر تهران برگزار شود.

حجت با بیان اینکه وضعیت بیمارستان و دانشگاه ها و سایر ساختمان های شهر تهران باید بررسی شود، درباره تپه های عباس آباد گفت: تمام شهرهای دنیا بسیار فشرده می شود اما درباره شهر تهران این شانس وجود دارد که کچلی بزرگ در وسط شهر داریم اما این فضای باز برای بخش های مختلف صرف شد و ساخته شد. امکانات تفریحی فرهنگی متعددی در تپه عباس اباد وجود دارد و تمام ظرفیت های لازم دیده شده است رویکرد ما امروز این است با برقرار ی وحدت در عناصر مختلف این تپه گام برداریم.

وی درباره گود برج میلاد نیز تاکید کرد: سرمایه گذار این گود بنا به دلایلی از ادامه همکاری صرف نظر کرده است و از آنجا که انتخاب سرمایه گذار زمانبر است از این رو با همکاری معاونت فنی و عمرانی قرار شد قوه خاکی بخشی از گود که در مرحله خطرناک است را استحکام ببخشم.

حجت به بافت تاریخی شهر تهران، چهار باغ منطقه 22 و تاکید بر فضای سبز منطقه کن نیز اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا به مساله بافت فرسوده شهر تهران پرداخته ایم. در سه مرحله بافت فرسوده شهر تهران مورد توجه خواهد گرفت.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان