arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
رهبر جنبش انصارالله پس از کشته شدن علی عبدالله صالح:

صالح برای گشودن صفحه ای جدید با دشمن هم دست شد؛ بهت زده شدیم / این توطئه و فتنه در سه روز خنثی شد / توصیه می کنم در امارات و سعودی سرمایه گذاری اقتصادی نکنید

وی با بیان اینکه دشمن به خاطر شکست طرح و توطئه اش خشمگین است تاکید کرد: ما به عربستان و امریکا و دیگر طرفهای متجاوز می گوییم از این خشم بمیرید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله پس از کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن سخنرانی کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ وی با تاکید بر این موضوع که امروز روز استثنايي و بزرگ و روز خنثي شدن توطئه است تصریح کرد: ملت ما این توطئه بزرگ را پشت سرگذاشت و خداوند ملت یمن را تنها نگذاشت

رهبر جنبش انصارالله با بیان اینکه هدف این توطئه تضعیف مقاومت ملت یمن بود افزود: این توطئه بسیاری از ملت یمن را غافلگیر و آنها را شوکه کرد.

عبدالملک الحوثی در ادامه از دستگاه‌های امنیتی و نهادهای دولتی که برای مقابله با توطئه شبه نظامیان خائن، تلاش‌ زیادی انجام دادند، قدردانی کرد.

وی یادآور شد: موضع مسئولانه و شرافتمندانه افراد آزاده در حزب کنگره ملی در مقابل این توطئه را می ستاییم

الحوثی با بیان اینکه همواره برای فرونشاندن فتنه و توطئه قبل از گسترش آن دعوت کرده بودیم اظهارداشت: من در نشست حکمای یمن در چند ماه پیش برای فرونشاندن فتنه دعوت کرده بودم

رهبر جنبش انصارالله ادامه داد: هنگامی که صالح برای گشودن صفحه ای جدید با دشمن هم دست شد، از او خواستیم از موضع خود بازگردد اما وی این درخواست ما را نوعی ضعف تلقی کرد

وی تاکید کرد: اقدامات صالح و عناصرش، با دشمن هماهنگ شده بود.

عبدالملک الحوثی گفت: ملت یمن و افراد شریف در حزب کنگره ملی از هماهنگی وانسجام رسانه ای میان صالح و دشمن بهت زده شدند.

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به این نکته که بمباران وحشیانه ائتلاف متجاوز و حملات مزدورانش با بستن ورودی ها همزمان شد بیان داشت: ائتلاف متجاوز بر این امر تکیه کرده بود که این توطئه به تمام نقاط یمن کشیده شود؛ اما این توطئه و فتنه در سه روز خنثی شد و این توطئه همزمان با جشن مردم یمن به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) به شکست انجامید.

وی تاکید کرد: از هماهنگي گسترده با متجاوزان و آمادگي گسترده نظامي پيش از اين آغاز اين توطئه آگاهي داشتيم.

عبدالملک الحوثی گفت: اين توطئه با اعلام صريح حمايت از موضع کشورهاي متجاوز و اعلام آمادگي براي تعامل با آنها، کامل شد.

رهبر جنبش انصارالله اظهارداشت: اصلي ترين عامل ناکامي اين توطئه ايمان ملت يمن بود و ملت ما طرحی را به شکست کشانید که تمام مستکبران جهان از آن حمایت کردند و ملتی که یک توطئه جهانی را در سه روز به شکست کشانید می تواند تا ابد در برابر ائتلاف متجاوز و توطئه هایش ایستادگی کند

وی با بیان اینکه دشمن به خاطر شکست طرح و توطئه اش خشمگین است تاکید کرد: ما به عربستان و امریکا و دیگر طرفهای متجاوز می گوییم از این خشم بمیرید.

عبدالملک الحوثی در ادامه حکمای یمن را به منظور ثبات کشور به کار و تلاش همیشگی دعوت کرد و گفت: مشکلی با حزب کنگره ملی و اعضای آن وجود ندارد بلکه بسیاری از آنها در شکست توطئه سهیم بودند

رهبر جنبش انصارالله با تاکید بر این نکته که جنگ هواداران صالح در صنعا جنگ عربستان وامارات بود بیان داشت: نظام جمهوری در یمن همچنان پابرجا خواهد بود وتغییری نخواهد کرد.

وی ادامه داد: به هیچ کسی اجازه داده نمی شود که حس انتقام جویانه نسبت به کسی داشته باشد

عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه آنچه که روی داد بخشی از توطئه بود تصریح کرد: باید با قدرت با هرکسی که میخواهد بار دیگر فتنه انگیزی کنند، مقابله کرد.

رهبر جنبش انصارالله شلیک موشک کروز به تاسیسات ابوظبی را حامل پیام مهمی به ائتلاف متجاوز دانست و تاکید کرد: شلیک موشک به ابوظبی، با تلاش برای شکست توطئه همزمان بوداز همین رو کشورهایی که خواهان سرمایه گذاری در امارات و عربستان هستند، می توانند در عمان و کویت سرمایه گذاری کنند زیرا امارات و عربستان تا زمانی که به جنگ خود علیه یمن ادامه می دهند، برای سرمایه گذاری مناسب نیستند.

وی خطاب به کشورهای متخاصم گفت: به استثمارگران می‌گوییم که یمن مکان مناسبی برای استثمار نیست.

رهبر انصارالله در پایان سخنرانی امروز خود از مردم یمن خواست تا در اعتراض به تلاش‌های تخریبگرانه و فتنه آمیز، در تظاهرات فردا شرکت کنند.

نظرات بینندگان