arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

کرباسیان:سهم بیمه باید در سبد خانوارها بیشتر شود

وزیر اقتصاد به اهمبت موضوع اقتصاد مقاومتی و مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص "اقتصاد امن" اشاره کرد و گفت: سهم بزرگی از اقتصاد امن به صنعت بیمه کشور مربوط می شود که باید در این زمینه جدیت بیشتری نشان بدهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیمه در اقتصاد کشور نقش انکارناپذیری دارد و این غیر از اهمیت صدچندان این صنعت در زندگی روزمره مردم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی که در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه زیرساخت بسط آرامش در جامعه است و می تواند احساس اطمینان را به سرمایه گذاران برگرداند و این نقش حساس صنعت بیمه در اقتصاد کشور به حساب می آید.

دکتر مسعود کرباسیان ، آینده فضای کسب و کار را در گرو توسعه صنعت بیمه دانست و افزود: منابع مالی جذب شده توسط صنعت بیمه می تواند در بازارهای پولی و مالی نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر اقتصاد به اهمبت موضوع اقتصاد مقاومتی و مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص "اقتصاد امن" اشاره کرد و گفت: سهم بزرگی از اقتصاد امن به صنعت بیمه کشور مربوط می شود که باید در این زمینه جدیت بیشتری نشان بدهیم.

وی با ابراز تاسف از حادثه زلزله کرمانشاه و تلفات ناشی از آن ، تصریح کرد: تعدد خسارات بلایای طبیعی ضرورت گسترش صنعت بیمه و همگانی سازی آن را بیش از پیش یادآور می شود.
کرباسیان با قدردانی از عملکرد سریع و پوشش مناسب شرکت های بیمه در حادثه اخیر ، گفت: من شاهدم که شرکت های بیمه از همان ساعات اولیه پس از حادثه در محل حضور یافتند و با حذف تشریفات اداری چک تسویه خسارت را تحویل می دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اینچنینی اهمیت و نقش آفرینی صنعت بیمه برای مردم ملموس تر خواهد بود.

وزیر اقتصاد به اهمیت اطلاع رسانی گسترده تر در حوزه بیمه اشاره کرد و گفت: انتقال مسئولیت از بیمه گذار به بیمه گر ماموریت اصلی صنعت بیمه به حساب می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت تحقق چشم انداز ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه، وضعیت رشته بیمه های زندگی را اندک توصیف کرد و افزود:رساندن سهم رشته بیمه های عمر به ۲۰درصددور از دسترس نیست و باید این موضوع با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

کرباسیان با اشاره به توافق نامه برجام و تاثیر آن در تمامی نهادهای اقتصادی به تاثیر این توافق نامه در تعاملات بین المللی صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: نمود توافق نامه برجام در بخش بیمه های اتکایی بیشتر است و حضور شرکت های خارجی و نقش آفرینی آنان در معادلات بیمه ای محسوس است.

وزیر اقتصاد توسعه صنعت بیمه را مدیون اطلاع رسانی سالم ، گسترده و شفاف دانست و گفت: در صورتی که شبکه های ارتباطی و رسانه ها در این خصوص تلاش کنند به زودی شاهد خواهیم بود که صنعت بیمه در سبد تمامی خانواده ها قرار می گیرد.

وزیر اقتصاد تسهیل بازیازی و بهبود شرایط امدادرسانی را در گرو تاسیس صندوق بیمه همگانی دانست و افزود: صنعت بیمه در اتاق شیشه ای فعالیت می کند و این شفاف سازی می تواند مسیر افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه را هموار کند.

کرباسیان در پایان توانمندسازی صنعت بیمه و افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه را یک تحول جدی و مثبت ارزیابی کرد و روز بیمه را به تمامی فعالان این صنعت تبریک گفت.