arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

سریال «معمای شاه» هنوز به عوامل خود بدهکار است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که نزدیک به یک سال از نوبت اول پخش سریال «معمای شاه» می‌گذرد و محمدرضا ورزی اخیرا سریال تاریخی جدیدی با نام «ایران دخت» را جلوی دوربین برده است، عوامل «معمای شاه» هنوز دستمزدهای خود را دریافت نکردند و تهیه کننده این سریال پرحاشیه هم مقصر اصلی را مدیران سیما عنوان می کنند که هیچ تلاشی برای تسویه حساب با عوامل «معمای شاه» انجام نمی‌دهند.

به گزارش انتخاب، سریال تاریخی «معمای شاه» که پخش آن سال گذشته به پایان رسید و جمع زیادی از عوامل سینما و تلویزیون را طی سه، چهار سال به خدمت گرفت با مسئله تاخیر در پرداخت دستمزدها و ترزیق نامنظم بودجه به این پروژه الف ویژه که چند باری حتی به توقف تصویربرداری نیز انجامید مواجه شده است.

سریال «معمای شاه» هنوز به عوامل خود بدهکار است!

به گزارش بانی فیلم، اغلب عوامل سریال چند قسط از دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند. این امر که به دلیل توجیه های مکرر امور مالی سریال در به تعویق انداختن پرداخت ها با بهانه های مختلف صورت گرفته،سبب شده تا بازیگران و دیگر عوامل فنی با وجود انجام تعهداتشان در قبال این سریال تنها اقساط اولیه را بگیرند و در دریافت باقی اقساط ناکام بمانند. این در حالی‌ست که شرایط تولید این سریال موجب شده بود تا بازیگران و عوامل فنی ماه ها درگیر آن باشند و نتوانند با سایر پروژه ها قرارداد ببندند.اتفاقی که از لحاظ مالی موقعیت نامناسبی را برای اغلب عوامل رقم زد.

جالب اینجاست محمدرضا ورزی کارگردان این سریال بدون موضعگیری خاصی در این باره به تازگی سریال تاریخی جدیدی را جلوی دوربین برده و مشخص نیست در شرایطی که تلویزیون هنوز با «معمای شاه» تسویه حساب نکرده،چطور سریال تاریخی دیگری توسط او جلوی دوربین رفته است. بویژه آنکه خیلی از عوامل به اعتبار این کارگردان راضی به حضور در این پروژه شده و حالا گرفتار مشکلات مالی و عدم پایبندی به تعهدات شده اند. مشکلی که در طول تولید پروژه نیز بارها گریبانگیر سریال شد که ورزی شخصا برای حل آن اقداماتی را انجام داد.

از سوی دیگر علی لدنی تهیه کننده سریال هم مقصر اصلی را مدیران تلویزیون می داند که هیچ تلاشی برای تسویه حساب با عوامل «معمای شاه» به خرج نمی دهند. هر چند شنیده می شود این تهیه کننده و تیم مالی پروژه نیز برنامه ریزی صحیحی در تسویه حساب با عوامل نداشته که منجر به بروز مشکل شده است.

نظرات بینندگان