arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

فیلم جدید وس اندرسون برلیناله 2018 را افتتاح می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انیمیشن استاپ موشن «جزیره سگ‌ها» (Isle of Dogs) جدیدترین ساخته وس اندرسون کارگردان مولف امریکایی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین 2018 اکران جهانی می‌شود. این نخستین‌بار است که برلیناله با نمایش یک فیلم انیمیشن آغاز به کار می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از آی ‌سینما، به نوشته ورایتی، این انیمیشن همچنین چهارمین ساخته اندرسون در بخش مسابقه برلیناله خواهد بود. او در گذشته با سه فیلم «خانواده اشرافی تننبام» (2002)، «زندگی در آب با استیو زیسو» (2005) و «هتل بزرگ بوداپست» (2014) برای به دست آوردن خرس طلای برلین رقابت کرده است. «هتل بزرگ بوداپست» نیز به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره برلین روی پرده رفت و موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوری شد.

فیلم جدید وس اندرسون برلیناله 2018 را افتتاح می‌کند

دیتر کوسلیک دبیر هنری برلیناله درباره انتخاب فیلم افتتاحیه دوره جدید گفته است: «بی‌اندازه خوشحالم که وس اندرسون قرار است دوباره بخش مسابقه برلیناله را افتتاح کند. او همچنین اضافه کرده «جزیره سگ‌ها» نخستین فیلم انیمیشنی است که جشنواره برلین را افتتاح می‌کند و حال و هوای وس اندرسونی‌اش با مخاطبان ارتباط برقرار خواهد کرد.

داستان فیلم جدید فیلمساز 48 ساله در آینده رخ می‌دهد؛ زمانی‌که شیوع آنفولانزای خوکی باعث می‌شود شهردار شهری در ژاپن تمام سگ‌ها را به جزیره‌ای که محل دفن زباله است تبعید کند. ماجراجویی‌ها از جایی آغاز می‌شود که سر و کله پسری 12 ساله برای یافتن سگ محبوبش در جزیره پیدا می‌شود. پخش این فیلم بر عهده استودیو فاکس سرچ‌لایت است و از 23 مارس 2018 روانه پرده سینماها می‌شود.

نظرات بینندگان