arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

محسن هاشمی: مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته‌اند / در پلاسکو نمی‌توانیم پرداخت بیمه‌ای داشته باشیم؛ در زلزله کرمانشاه تعهد بیمه ۱۳۰ میلیارد تومان است و رقم خسارت ها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:روش فرست لاس را از جمله روش های مناسب برای ارائه بیمه به شهرداری ها نامید و گفت: روش فرس لاس در مترو باعث شد تا هزینه بیمه تجهیزات گران قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:روش فرست لاس را از جمله روش های مناسب برای ارائه بیمه به شهرداری ها نامید و گفت: روش فرس لاس در مترو باعث شد تا هزینه بیمه تجهیزات گران قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.

به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه در سخنانی با گرامی داشت هفته وحدت با اشاره به مسئولیت جامع شهرها و شهرداری ها، گفت:چنانچه شهرداری ها خسارتی را به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شود، پرداخت می کند.

وی ادامه داد: بیمه گذاران دنبال شفافیت در قراردادها هستند؛ روش فرس لاس برای خودروهای اتوبوسرانی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی گفت: در سال ۱۳۷۳ حق بیمه تولیدی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در سال بود ولی امروز رقم پرتفوی بیمه ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

هاشمی با اشاره به آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در پلاسکو نمی توانیم پرداخت بیمه ای داشته باشیم زیرا مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: براساس ارقامی که در مطبوعات خواندم در زلزله کرمانشاه تعهد بیمه ای ۱۳۰ میلیارد تومان است ولی رقم خسارت ها بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم بستر عقودی را برای چنین فعالیت هایی در تمامی شهرها آماده کنیم.

هاشمی با اشاره به خدماتی که صنعت بیمه به شهرها ارائه می دهد، گفت: یکی از این خدمات، مسئولیت جامع شهرها و شهرداری هاست که براساس متن آن، چنانچه شهرداری ها خسارتی را به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شود، پرداخت می کند.

رئیس شورای شهر تهران خدمت دیگر شرکت های بیمه را بیمه های مهندسی عنوان کرد و افزود: این بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ها را در طول سال های آینده مورد نظر قرار می دهد که می تواند برای توسعه شهری بسیار مهم باشد.

هاشمی اظهار داشت: این بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان، مصالح نامرغوب و مسائل مربوط به طراحی و غیره را بیمه می کند؛ لازم است تبلیغات بیشتری برای افزایش آگاهی و فراگیر شدن این بیمه نامه انجام شود.

رییس شورای شهر تهران از صنعت بیمه به عنوان ضلع سوم تضمین کیفیت ساخت و سازها نام برد و خواهان مشارکت این صنعت و کاهش ریسک مدیریت شهری شد.

محسن هاشمی اظهار کرد: بیمه گذاران به دنبال قراردادهای شفاف هستند و زمانی رضایت دارند که در زمان بروز حادثه، کاملاً احساس خشنودی کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که تعداد شهرهای کشور رو به روز افزایش است و 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند، انتظار می رود که بتوانند در زمان بروز بحران، خدمات مناسبی به مردم بدهند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز صنعت بیمه، بیمه نامه های متنوعی در رشته های مختلف ارایه می کند، افزود: نقش بیمه در توسعه شهرها و توسعه شهری حلقه مفقوده در این صنعت است و باید این کاستی بزودی جبران شود.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم نقش بیمه را در کیفیت ساختمان ها تعریف کنیم، بخشی از نظارت بر ساخت و سازها را فراموش کرده ایم.

هاشمی با بیان اینکه در جوامع پیشرفته، صنعت بیمه ضلع سوم نظارت بر ساخت و سازها محسوب می شود، گفت: با این کار کیفیت ساختمان ها تضمین می شود.

رئیس مجمع مشورتی مراکز استان ها اظهار کرد: هنوز صنعت بیمه نتوانسته در بعد توسعه شهری حضور جدی داشته باشد اما قول می دهیم که بستر چنین فعالیت هایی را در شهرها فراهم کنیم.

وی افزود: برای نمونه، بیمه جامع مسؤولیت شهری و بیمه نامه عیوب ساختمان ها می تواند برای توسعه شهری مناسب باشد.

هاشمی گفت: البته این نوع بیمه نامه ها فراگیر نشده و نه تنها مردم، بلکه شهرداری ها و سازندگان نیز اطلاع کافی از آن ندارند؛ در حالی که می تواند ریسک توسعه شهری را کاهش دهد.

نظرات بینندگان