arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

پشت پرده و ابهامات مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران/ درخواست تحقیق و تفحص از شورای شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از اساتید مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری خواستار تحقیق و تفحص از این مرکز توسط شورای شهر تهران شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، در بین پیام های مخاطبان پایگاه خبری شوراآنلاین جمعی از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران، گزارشی از عملکرد این مرکز را ارائه کردند که در ذیل آمده است. گفتنی است انتشار این گزارش در پایگاه خبری شوراآنلاین به هیچ وجه به معنای تایید ادعاهای مطرح شده نیست و مسئولان مرکز می توانند نسبت به ادعاهای مطرح شده، جوابیه و توضیحات خود را جهت انتشار در این پایگاه خبری ارائه نمایند.

باسلام و احترام
به استحضار می رساند شهرداری تهران دارای 9 مرکز آموزشی علمی کاربردی( مترو، آموزش های شهروندی، سازمان فرهنگی و هنری، سازمان فناوری اطلاعات، تاکسیرانی، نوسازی،مدیریت بحران، آتش نشانی و حمل و نقل و ترافیک)است. این مراکز 9گانه به صورت مستقل تا سال 1391 در حال فعالیت بودند که موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداری تهران بعنوان واسطه بین شهرداری و این مراکز فعالیت خود را آغاز کرد.

شهردار وقت، یکی از نزدیکان خود که در ستادهای انتخاباتی او فعالیت های گسترده ای داشت و بعنوان سخنران در سطح مناطق مختلف شهر تهران در جلسات زیادی حضور یافته بود را بر منصب مدیریت این موسسه نهاد.

این موسسه دارای 2 معاونت و 2 مدیریت و بیش از 50نفر کارمند است که با راندمان اندک این موسسه هیچگونه تناسبی ندارد و اکثریت روسای مراکز9گانه نیز در مدت 4ساله مدیریت ایشان تغییر کرده اند.

پس از ایجاد این موسسه، درآمد مراکز9 گانه به جای واریز به حساب شهرداری تهران، مستقیما به حساب این موسسه (که بر اساس اساسنامه جدید مستقل و غیر وابسته به شهرداری است) واریز می شود و این موسسه نیز پس از برداشت سهم خود، سهم مراکز را واریز می کند. مراکز نیز برای دریافت هزینه های خود باید اسناد لازم را به موسسه ارائه نموده و مبالغ را گاهی با تاخیر چندماهه از موسسه دریافت نمایند.

یکی از فعالیت های درآمدزای این موسسه، عقد قرارداد جهت برگزاری جلسات آموزش ضمن خدمت در سطح شهرداری مناطق است. در این راستا این موسسه اساتید مراکز 9گانه( 280نفر) را به مناطق اعزام و پس از کسر سهم خود(بین80تا90درصد) حق الزحمه اساتید را با تاخیر یکساله پرداخت می کند.

در وضعیت مالی این موسسه که ساختمان آن متعلق به شهرداری تهران است و هزینه های جاری آن توسط شهرداری تهران تامین می شود ابهامات زیادی وجود دارد که پیشنهاد میشود اعضای محترم شورای شهر تهران،تحقیق و تفحص از این مرکز را در دستور کار خود قرار دهند.

جمعی از اساتید مراکز 9 گانه علمی کاربردی شهرداری تهران

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان