arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

پادشاه عربستان ریاست هیات کشورش در نشست سران عرب را برعهده دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع دیپلمات اعلام کرد، پادشاه عربستان ریاست هیات این کشور در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت که فردا(سه شنبه) آغاز می‌شود را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود افزود: هیات اولیه عربستان وارد کویت شده است.

ریاض تا این لحظه درباره شرکت در این نشست دو روزه و ماهیت هیات عربستان جزئیاتی را منتشر نکرده است.

منبع مذکور تاکید کرد: شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سطوح عالی در این نشست حضور خواهند داشت و در راستای تعیین راهکارهایی قطعی برای حمایت از اتحاد کشورهای عضو تلاش خواهند کرد.

این منبع افزود: رهبران کشورهای شرکت کننده در این نشست ظهر فردا وارد کویت می‌شوند و نشست مقدماتی عصر همان روز برگزار شده و جلسه اختتامیه در ظهر روز چهارشنبه خواهد بود.

منبع یاد شده در ادامه گفت: وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و یا نمایندگان آنها فردا در کاخ "بیان" کویت نشستی را برای بررسی موضوعاتی که قرار است در نشست مطرح شود، برگزار خواهند کرد.

محمد بن عبدالرحمان، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست کویت مشارکت خواهد داشت و دوحه در نشست‌هایی که طی این دو روز در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود، حضور دارد.

برچسب ها: کویت ، عربستان
نظرات بینندگان