arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

برخورد قانونی با دستفروشان متخلف تجریش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار منطقه یک تهران گفت: بساط گستران سد معبر کننده در بازار تجریش با همکاری کسبه ساماندهی می شوند.

به گزارش انتخاب، مهندس حبیب ا... تاجیک اسماعیلی در جلسه ساماندهی سد معبر بساط گستران، که با حضور مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران ، عزت ا... خان محمدی فرماندار شمیرانات، رضا ابوالحسنی معاون دادستان و سرپرست مجتمع قضایی شمیرانات و مسئولین انتظامی برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: سد معبر مهم ترین معضلی است که با حضور دست فروشان در پیاده راه ها ایجاد می شود و شهروندان و کسبه منطقه یک خواستار برخورد ، رسیدگی و ساماندهی این موضوع از مسئولین هستند لذا مقابله با دست فروشان و سد معبر کنندگان بازار تجریش از برنامه های شهرداری منطقه است و امیدواریم با همکاری کسبه در زمان کوتاه به نتیجه قابل قبول برسیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه یک منطقه ایی شفاف است که هر اقدام غیر قانونی در آن توسط مسئولین مملکتی ساکن در منطقه رصد و اطلاع داده می شود، خاطر نشان کرد: اصل پدیده بساط گستری و دستفروشی با مباحث اقتصادی در ارتباط مستقیم است که با شدت و ضعف آن، این معضل هم افزایش و کاهش پیدا می کند.

تاجیک اسماعیلی تصریح کرد: در این جلسه از همه دستگاه های انتظامی و قضایی دعوت شد تا ضمن همفکری،راهکار ها و پیشنهادات خود را برای ساماندهی این مشکل و افزایش رضایتمندی شهروندان ارایه دهند.

شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت : در برخورد با دستفروشان سد معبر کننده باید حفظ کرامت بساط گسترانی که تنها راه در آمد آنان از این راه است ، مورد توجه قرار گیرد.

مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: برای ساماندهی بساط گستران برنامه های کاربردی توسط نهادهای انتظامی و اجرایی در دستور کار قرار گرفته و لازم است با نظارت و بازدیدهای میدانی مستمر نمایندگان دستگاه های قضایی و انتظامی، پیگیری شود و همکاری سازمان بهزیستی و .... برای ساماندهی این معضل بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

عزت ا... خانمحمدی فرماندار شمیرانات نیز به موقعیت مذهبی، سیاسی، گردشگری، تفریحی و اجتماعی شمیران اشاره کرد و افزود: تجریش با وجود آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم(ع) و بازار سنتی تجریش به عنوان قطب گردشگری شمال تهران محسوب می شود و از اینرو ساماندهی دستفروشان و بساط گستران از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

**گفتنی است برخورد با دستفروشان متخلف منطقه تجریش خواسته دیرینه بسیاری از اهالی منطقه بود که بارها در پیام های ارسالی کاربران شوراآنلاین مورد انتقاد قرار گرفته بود.

نظرات بینندگان