arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

معرفی مسئولین شهری که در تخریب باغ‌ها اهمال داشتند به دستگاه قضایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: در صورتی که مشخص شود مسئولی در انجام وظایف خود در خصوص حفظ باغات اهمال داشته است به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

علی اعطا در نشست خبری بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز معلولین قرار داریم نطق‌های پیش از دستوری در این خصوص توسط چند تن از اعضای شورای شهر ارائه شد.

وی ادامه داد: در بحث معلولان به نگاهی می‌رسند که از لحاظ مصوبه و قانونی نقصی نداریم ولی در حوزه اجرایی به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌ها در سیستم شهرسازی با مشکلاتی مواجه هستیم.

اعطا ادامه داد: قرار شده است هر دو هفته یک بار در نشست‌های خبری بعد از جلسات شورا میزبان رؤسای یکی از کمیسیون‌های شورا باشیم تا در خصوص موضوعات مختلف گزارش‌هایی را ارائه دهند.سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره سرانجام لایحه کمک شهرداری تهران به زلزله‌زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به فوریت این موضوع شهرداری تهران ملزم شده بود لایحه‌ای برای آسیب‌دیدگان ارائه دهد و لازم بود در این خصوص تسریع شود و با سرعت بیشتری عمل شود و ما همچنان منتظر ارائه لایحه شهرداری در این خصوص هستیم و امیدواریم شهرداری زودتر اعلام نظر کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مصوبه برج‌باغ‌ها و معرفی متخلفین در این خصوص کی انجام می‌شود، گفت: دو اقدام اساسی در باغات صورت گرفته است یکی اینکه باید ابتداً مشخص شود که ملکی باغ و یا غیرباغ بوده است و اقدام بعدی اینکه آیا اهمالی از سوی مسئولین ذیربط صورت گرفته است یا خیر.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: به موارد بسیاری رسیده‌ایم که مشخص شده است که به دلیل اهمال مسئولین باغات تخریب شده‌اند که بر این اساس متخلفین به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند و در هیأت رئیسه این بحث دنبال خواهد شد.

اعطا ادامه داد: افرادی که در حوزه‌های مختلف در شهرداری تهران تخلفی انجام داده باشند ابتدا به بازرسی شهرداری و سپس به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

وی بیان داشت: اگر مواردی نیز حادتر باشد تحقیق و تفحص انجام می‌شود که هنوز درباره باغات تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره عدم حضور فرمانده سپاه تهران در جلسه شورای شهر، گفت: به علت بازدید از مناطق زلزله‌زده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در جلسه امروز حضور نداشت و احتمالاً در یکشنبه هفته آینده در جلسه حضور خواهند داشت.

اعطا درباره معرفی دو عضو شورا در شورای سرمایه‌گذاری شهرداری تهران که در صحن امروز مطرح و رد شد نیز اظهار داشت: برای تشکیل شوراهای مشورتی نیاز به مصوبه نیست و شورای مطرح شده تنها به عنوان یک شورای مشورتی بوده است.

وی درباره عدم تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز اظهار داشت: علت اینکه این فراکسیون چرا تاکنون تشکیل نشده است را نمی‌دانم ولی می‌توان این فراکسیون را تشکیل داد مانند فراکسیون کارگری که در حال حاضر تشکیل شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تذکرهایی که در صحن شورا ارائه می‌شود نتیجه‌ای نیز خواهد داشت یا خیر، گفت: تذکر ابزار خوبی برای شوراست و به دقت توسط ریاست شورا تذکرات به شهرداری و یا دستگاه‌های دیگر برای پاسخ ارسال می‌شود.

نظرات بینندگان