arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه برگزار می‌شود

در این همایش یکروزه ۱۵ مقاله در ۵ سالن ارائه می شود و ۵ پنل تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و بیمه و حوادث فاجعه آمیز، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل، مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت، مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه برقرار خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با هدف ترویج، فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از ریسک و زیانهای ناشی از وقوع ریسک همزمان با روز بیمه ۱۳ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، موضوع مدیریت ریسک، موضوع اساسی و ماهیتاً کارکرد اصلی صنعت بیمه است. از طرفی، این موضوع کانون توجه بسیاری از صنایع به خصوص در دنیای مدرن امروزی است. به همین منظور، موضوع کلی همایش سال جاری، مدیریت ریسک انتخاب شده و صنعت بیمه کشور و همچنین صنایعی که فعالیت آنها ذاتاً با ریسک همراه است می توانند از فرصت های ایجاد شده در همایش بیست و چهارم برای آشنایی با مباحث و تجارب تازه در زمینه روشهای مدرن مدیریت ریسک، مدلسازی و ارزیابی ریسک، مدیریت ریسکهای فاجعه آمیز طبیعی، توسعه فرهنگ ایمنی و پیشگیری، مدیریت ریسک بنگاه، مدیریت ریسک و بیمه در صنایع بزرگ در حوزه های نفت، انرژی و پتروشیمی، استانداردها و الزامات مدیریت ریسک، نقش فناوری اطلاعات در مدیریت ریسک و مباحثی از این قبیل به خوبی بهره برداری کنند.

تعداد مقالات واصله به دبیرخانه همایش، ۱۳۷ عنوان بوده که پس از بررسی در کمیته علمی ۱۷ نفره، ۵۷ مقاله مورد تایید در مرحله اول با حداکثر امتیاز به مرحله دوم داوری رسید. بر اساس ارزیابی و داوری بدون نام و بر اساس روش امتیازبندی عددی توسط داوران و اعضای کمیته علمی، ۱۵ مقاله برای ارائه در این همایش یک روزه مشخص و ۳۲ مقاله به صورت پوستری ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، در این همایش یکروزه ۱۵ مقاله در ۵ سالن ارائه می شود و ۵ پنل تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و بیمه و حوادث فاجعه آمیز، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل، مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت، مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه برقرار خواهد بود.

همچنین مراسم افتتاحیه این همایش با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، راه و شهر سازی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس شورای شهر تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران و با سخنرانی دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی آغاز می شود.