arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

وزیر اماراتی: قطر برای نجات نیروهای انصارالله میانجی‌گری می‌کند/ دوحه تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر مشاور امارات در امور خارجه مدعی شد، قطر برای میانجیگری جهت نجات نیروهای وابسته به انصارالله تلاش کرده در حالی که دوحه این اتهامات را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه با انتشار توئیتی مدعی شد، وساطت قطر برای نجات نیروهای وابسته به جنبش انصارالله مستند است و این تلاش‌ها هرگز موفق نخواهد شد زیرا بر خلاف خواست مردم یمن است که به دنبال ایجاد فضایی عادی در منطقه هستند.

قرقاش در ادامه نوشت، "انتفاضه" صنعا و یمن به منزله بیداری از کابوس پیروی از فراخوان‌های "گمراه‌کننده طایفه‌ای" و "ضد منافع مردم یمن" است.

در مقابل وزارت خارجه قطر ادعای قرقاش درباره "میانجیگیری دوحه برای نجات نیروهای انصارالله" همزمان با بالا گرفتن شدت درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به صالح و نیروهای انصارالله را بی‌اعتبار خواند.

احمد بن سعید الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر با انتشار توئیت‌هایی نسبت به این اظهارات قرقاش ابراز تاسف کرد و گفت: هدف قرقاش از این توئیت‌ها ناکام گذاشتن تلاش‌های صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت پیش از آغاز نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در کویت است.

الرمیحی توئیت کرد، بی‌سابقه است که یک منبع رسمی از چیزی بگوید که هیچ صحتی نداشته و کاملا بی‌اساس است و به ادعاهای واهی خود ادامه دهد.

وی در توئیت دیگری نوشت: متاسفم که می‌بینم یک وزیر مشاور (قرقاش) نماینده‌ای دیپلماتیک است و تلاش می‌کند تلاش‌های امیر کویت که نور امیدی برای مردم کشورهای حوزه خلیج (فارس) هستند ناکام بمانند در حالی که ما به زودی نشست سران را برگزار می‌کنیم. تلاشی عامدانه برای به پا کردن گرد و غبار در فضای سیاسی منطقه پیش از نشست کویت وجود دارد.

برچسب ها: امارات ، قطر
نظرات بینندگان