arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

انصارالله: صالح و عربستان برای کودتا همدست شده‌اند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد حزب عبدالله صالح و عربستان برای اجرای کودتا در یمن با یکدیگر همدست شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصارالله: صالح و عربستان برای کودتا همدست شده‌اند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد حزب عبدالله صالح و عربستان برای اجرای کودتا در یمن با یکدیگر همدست شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در تماس تلفنی با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به بازپس‌گیری پایگاه‌هایی در صنعاء از نیروهای وابسته به حزب کنگره مردمی سراسری یمن با همکاری قبایل یمنی، اظهار داشت: طرفی که اقدام به ایجاد این بحران کرده تلاش می‌کند بر برخی محله‌ها در صنعاء متمرکز شود اما فراخوان‌های شبه‌نظامیان وابسته به کنگره مردمی سراسری یمن برای پیوستن به این شورش با پاسخی از سوی مردم یمن مواجه نشد.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت: ما اطلاعاتی دال بر ارتباطات میان علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و عربستان در اختیار داریم و این اطلاعات حاکی از این است که این دو برای شکل‌گیری کودتایی در یمن تلاش می‌کرده‌اند و امروز تلاش می‌کنند این طرح را اجرایی کنند.

عبدالسلام تاکید کرد: عربستان پایگاه‌هایی را برای آموزش نیروهای وابسته به صالح ایجاد کرد. اینکه صالح از انحصار" مشروعیت" در پارلمان سابق یمن سخن می‌گوید نشان می‌دهد که او در تلاش است قدرت را به پسرش منتقل کند.

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه گفت: سخنان صالح به وضوح نشان داد که مشکل در یورش به خانه‌ها نبوده بلکه مشکل آنها از سه سال قبل با ما بوده است و او از طایفه‌گرایی و ایران سخن می‌گویند. هیچ کس تایید نمی‌کند که ما تمایلی برای ایجاد جبهه داخلی جدید در کنار جبهه بزرگتری که مردم یمن و انصارالله را هدف قرار داده داشته باشیم. ما تضمین‌های بسیاری در این راستا دادیم و اکنون سوال ما این است که چه موضع‌گیری‌هایی باعث شده این شخص(صالح) علیه ما شورش کند.این مساله با آینده سیاسی صالح که طرح مشترکی با امارات دارد در ارتباط است.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگز جنگ داخلی در یمن وجود نخواهد داشت و تحولات فعلی یک آشوب با هدف خدمت رسانی به دشمن پس از شکست در میادین نبرد و جبهه‌های نظامی، اقتصادی و اخلاقی است.
سلاح‌های امارات در دست شورشیان

حمزه الحوثی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المسیره فاش کرد: دستگاه‌های امنیتی یمن تماس‌ها و رایزنی‌های مستقیم و مستمر میان رهبران نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح با رهبران اماراتی را از ابتدای حملات ائتلاف عربی به یمن رصد کردند.

الحوثی تاکید کرد: امارات چندین کامیون اسلحه را با قاچاق از استان‌های جنوبی "الضالع" و "إب" به صنعاء رسانده و در اختیار شبه‌نظامیان وابسته به طارق قرار داد.

وی افزود: رهبران حزب کنگره مردمی سراسری در دوره اخیر دیدارهای متعددی با فرماندهان نظامی وابسته به امارات که در استان الضالع حضور داشتند، برقرار کردند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در ادامه گفت: حمایت‌های امارات از شبه‌نظامیان طارق به سطوح بالایی رسیده و شامل ایجاد چندین پایگاه برای آموزش شبه‌نظامیان طارق در مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به دشمن در استان شبوه و پایگاه دیگر در منطقه العود در استان اب و حمایت مالی از این پایگاه‌ها بوده است.

وی افزود: از جمله این حمایت‌ها اعزام ۸۳۰ تن از نیروهای وابسته به طارق به پایگاه‌هایی در استان عدن برای آموزش تحت نظارت امارات بوده است که برخی از آنها به صنعاء و برخی دیگر به استان اب بازگشتند.

نظرات بینندگان