arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

هاشمی: نامگذاری هفته وحدت اقدامی قابل تحسین و بجاست / امیدواریم بزودی، ندای صلح و آشتی و یگانگی بر امت رسول اکرم حاکم شود

محسن هاشمی رفسنجانی در بیست و ششمین جلسه شورا و در آستانه میلاد پیامبر اسلام با خواندن شعر معروف حافظ در این خصوص این ایام و هفته وحدت را گرامی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی رفسنجانی در بیست و ششمین جلسه شورا و در آستانه میلاد پیامبر اسلام با خواندن شعر معروف حافظ در این خصوص این ایام و هفته وحدت را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، هاشمی گفت: میلاد خاتم الانبیا، محمد مصطفی که برترین موجود آفرینش از ابتدای خلقت و روز ازل تا انتهای تاریخ و روز قیامت است، مبارک ترین روز سال و موجب شادی وسرور همه مسلمانان بویژه هموطنان ایرانی است.

او با بیان اینکه خاتم الانبیا هم به معنای آخرین پیامبر الهی است و هم به مفهوم پایان وحی است، گفت: با ظهور حضرت ختمی مرتبت، سلسله پیامبران و رسولان الهی که برای هدایت بشر مبعوث و برانگیخته شدند به اوج و اکمال خود رسید و پس از حضرت محمد(ص)، باب وحی و پیامبری بسته شد.

هاشمی افزود: دوران رسالت پیامبر اسلام، فقط 23 سال ، از روز برانگیخته شدن ایشان به پیامبری تا پایان عمرشریفشان، نیست بلکه پیامبر اکرم ، رسولی تا پایان تاریخ است و اگر دوران حجیت واعتبار پیامبران پیشین تا برانگیخته شدن پیامبر بعدی، ادامه داشت ، بر دوران رسالت و اعتبار پیامبر اعظم ، پایانی نیست و از این رو ایشان خاتم پیامبران و رسول ابدی به شمار می آیند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: بزرگترین معجزه رسول اکرم نه معجزات ولادت ایشان، نه شق القمر و نه زنده کردن مردگان است، معجزه پیامبر اعظم ، کتابی است که برای همیشه تاریخ، در فهم وقلب انسان را به سوی خدا می گشاید و اگرچه دیگر پس از پیامبراسلام، جبرئیل نازل نمی شود اما مخاطبان قرآن کریم ، دریافت کنندگان نور وحی هستند و این بالاترین معجزه تاریخ است که به هرانسانی فرصت پیامبری سخن خدا و عملی کردن آن را می دهد.

او افزود: پیام مهم محمد بن عبدالله (ص) ، گشودن همیشگی مسیر عقلانیت و معنویت برای انسانها بود تا به اتکای قرآن کریم بتوانند بی نیاز به پیامبری بیرونی در اعضار آینده، از درون عقل و قلبشان راه رشد وحرکت به سوی کمال را بپیمایند واز این رو پیامبر اعظم انسانی درس نخوانده و امی بود که برای همیشه تاریخ بزرگترین معلم و بلندمرتبه ترین رسول هدایت شد.

هاشمی گفت: راه پیامبر ، راه حکمت، صلح، آشتی و یگانگی بشر است که از کثرت اقوام ونژادها و فرهنگها و زبانهای گوناگون به وحدت حقیقت برسند از این رو نامگذاری هفته وحدت در این ایام اقدامی قابل تحسین و بجاست و امیدواریم بزودی، ندای صلح وآشتی و یگانگی بر امت این رسول یگانه حاکم شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

نظرات بینندگان