arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

تعطیلی معادن زغال‌سنگ زلزله‌زده در کرمان ادامه دارد/ احتمال خطر تجمع گاز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از زلزله روز گذشته در هجدک استان کرمان، امروز نیز زلزله ۵.۵ ریشتری دوباره این منطقه را لرزاند که در پی آن رییس سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد: معادن زغال‌سنگ موجود در این منطقه امروز و فردا نیز تعطیل خواهد بود و بررسی خطرهای احتمالی از جمله تجمع گاز در تونل‌ها فردا مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

نادعلی اسماعیلی دهج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز هیچ کس به معادن زغال سنگ منطقه هجدک استان کرمان وارد نشده است، اظهار کرد: سه معدن بزرگ زغال‌سنگ هجدک، اشکلی و اسد آباد از بامداد دیروز بعد از وقوع زلزله تا امروز تعطیل بوده است و فردا نیز به دلیل زمین لرزه ۵.۵ ریشتری که مجدد هجدک و کرمان را لرزاند همچنان تعطیل باقی خواهند ماند.

وی ضمن تشریح وضعیت این واحدهای معدنی گفت: فردا در صورت مساعد بودن وضعیت، بازرسان سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان به معادن بسته شده ورود خواهند کرد و خطرات احتمالی به وجود آمده را بررسی می‌کنند. این خطرها می‌توانند مواری مانند ورود آب به تونل ها، تجمع گاز و آسیب فنی به بخشی از تجهیزات مانند آسانسورها باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: بعید است که بعد از تعطیلی معادن، دستگاه های تهویه هوا آنها را خاموش کرده باشند. اما به هر حال تایید ایمنی محیط معدن قبل از ورود معدن‌کاران به آن مهمترین اصلی است که باید رعایت شود تا از حوادث انسانی جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، امروز دومین روز است که سه معدن زغال‌سنگ هجدک، اشکلی و اسدآباد به دلیل وقوع زلزله به بزرگی ۶.۵ ریشتر و ۵.۵ ریشتر پلمب شدند و کسی حق ورود به آن را ندارد.

نظرات بینندگان