arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

کابلی برای پشتیبانی از تصاویر با کیفیت ۱۰K

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انجمن توسعه دهنده کابل HDMI نسخه جدید استاندارد مربوط به این نوع کابل را برای انتقال تصاویر با کیفیت ۱۰K آماده عرضه کرده است.

استاندارد جدید برای اولین بار در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ رونمایی شده بود و از آن زمان تاکنون بسیاری از کمپانی های عضو انجمن HDMI دستگاه های مبتنی بر این نسخه جدید را توسعه داده بودند.

استاندارد جدید HDMI ۲.۱ علاوه بر پشتیبانی از خروجی تصاویر ۴K با فرکانس ۱۲۰ هرتز و همچنین تصاویر ۸K با فرکانس ۶۰ هرتز، توان پشتیبانی از تصاویر با رزولوشن ۱۰K را دارد.

استانداردهای جدید برای انتقال تصاویر با کیفیت ۱۰K در حالی تجاری سازی می‌شوند که هنوز بسیاری از شرکت های تولیدکننده محتوای صوتی و تصویری، محصولی با این کیفیت و حتی در حد ۸K که از آن پایین تر است، برای عرضه عمومی آماده نکرده اند.

با این حال استاندارد HDMI ۲.۱ به تازگی آماده تجاری سازی شده است و برخی از کمپانی های فعال در زمینه تجهیزات صوتی و تصویری محصولاتی را با این کیفیت ارائه داده‌اند.

گفتنی است؛ انجمن HDMI به هفت شرکت توسعه دهنده استاندارد HDMI گفته می‌شود. این شرکت ها شامل سونی، پاناسونیک، فیلیپس، هیتاچی، سیلیکون ایمیج، توشیبا و تامسون هستند. این کمپانی ها در سال ۲۰۰۳ استاندارد انتقال با کیفیتِ بالای صدا و تصویر را با استفاده از کابل و پورت انتقال تصویر HDMI توسعه دادند.

استاندارد جدید HDMI قرار است در سال های آینده به استاندارد اصلی انتقال تصاویر در ابزارهای صوتی و تصویری مختلف تبدیل شود. با این حال، عدم وجود محتوای قابل توجه با این کیفیت باعث می‌شود تا در آینده نزدیک این استاندارد قابل عرضه به صورت عمومی نباشد.

استاندارد یاد شده علاوه بر انتقال تصاویر با کیفیت ۱۰K برای انتقال با کیفیت تصاویر ۴K و همچنین ۸K نیز کاملا مناسب خواهد بود. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود که HDMI ۲.۱ بتواند در آینده ای نزدیک میزان محبوبیت تصاویر با این کیفیت ها را در بازار جهانی افزایش دهد.

برچسب ها: کابل ، اچ دی ام ای
نظرات بینندگان