arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

انتقاد فخاری از ساخت و ساز در اطراف محوطه تاریخی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر تهران نسبت به روند ساخت وساز در اطراف محوطه های تاریخی شهر توسط برخی از نهادها از جمله شهرداری انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، الهام فخاری در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد شکل گرفتن و تثبیت غلط در مواجهه با محوطه های تاریخی هستیم که نمونه هی آن را میتوان در ساخت و سازیهای غیراصولی توسط ارگان های محتلف در اطراف مجلس، مسجد سپهسالار و عمارت عشرت آباد مشاهده کرد، تاکید کرد: متاسفانه تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطای بزرگی صورت نگرفته است و روال غلط همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنان ساخت ساختمان های بلندسازه در منظر میدان مشق، سر درباغ ملی و در ضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهردرای تهران که خود باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساخمان و محوطه های تارخی باشد جای تاسف دارد.
این عضو شورای شهر تهران از شهرداری خواست با کاستن از تعداد طبقه های ساختمان نخستین گام را در تغییر روندهای نادرست بردارد و اطلاح امور را از نهاد مدیریتی خود آغاز کند همچنین در مورد سازه های پیرامون میدان بهارستان در خیابان جمهوری اسلامی کاهش طبقه ها و تخریب طبقه های فوقاتی و پیروی از الگوی معماری ایرانی اسلامی در نمای این ساختمان ها متناسب با ارزش های بافت تاریخی تهران صورت پذیرد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: الهام فخاری
نظرات بینندگان