arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

خیلی‌ها مُردند خداوکیلی +فیلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آساره کیانی = «از سال 62 همه دارند می‌دوند؛ همه پیرشدند؛ خیلی‌ها مُردند خداوکیلی؛ ان‌شاءالله خوشبخت بشوی؛ من آن موقع 40 سالم بوده؛ الآن 74 سالم است؛ یک‌عده مُردند، نوه و نتیجه‌هایشان آمده، یک عده هم که خودشان هستند و پیر شده‌اند دیگر؛این زمین را گرفته بودم، زن نگرفته بودم، حالا 11 تا نوه دارم،نوه‌ام می‌‌خواهد عروسی کند.»

این‌ها دیالوگ‌های جماعتی سفیدموی است که روبه‌روی شورای اسلامی شهر تهران که حالا پسوند ری و تجریش هم به آن اضافه شده، تجمع کرده‌اند؛ می‌گویند که شهرداری در سال 61، زمین‌هایشان را در فرحزاد از آن‌ها گرفته و مابه‌ازایش هیچ‌چیز به آن‌ها پرداخت نکرده است؛ خودشان می‌گویند آن موقع محمدنبی حبیبی شهردار تهران بوده اما غلامحسین دلجو از سال60تا61حدود 13 ماه شهردارتهران و بعد از او، محمدکاظم سیفیان، به مدت 9 ماه شهردارتهران بوده و بعد هم نوبت به آقای بنکدار و بعد حبیبی رسیده تا از سال 62 تا 66 در شهرداری تهران بماند. به نظر می‌رسد این‌ها اعتراضشان را از زمان حبیبی شروع کرده باشند و همین‌طوردر دوره‌های آقایان طباطبایی، کرباسچی، الویری، ملک‌مدنی، مقیمی، احمدی‌نژاد، سعیدلو و قالیباف، بخت خود را آزموده‌اند تا شاید زمین‌هایشان را پس بگیرند، هر دوره که آمدند، تعداد موهای سفیدشان هم بیشتر شده بود.

«زمینی در سال 1362 را شهرداری تصرف نموده؛ خواستار حق خود هستیم. 162 نفر به متراژ 26600 مترمربع آدرس فرحزاد، طاهرخانی، شهرداریمنطقه 2، شماره پرونده 921»

پرونده‌های زیادی دستشان است، اصلا با آن، یک زونکن درست کرده‌اند. چندتایشان هم به پایین پرچمشان که مقابل در شورا است، چسبانده‌اند. در این میان مردی هست که یکی‌یکی عکس‌های جبه‌‌اش را نشان می‌دهد و می‌گوید که آن‌موقع، 19، 20 سالش بود؛ می‌گوید از جبهه آمدم، زن گرفتم و آن موقع زمین‌هایمان را گرفتند؛ الآن 56 ساله هستم، 23 ساله بودم که زمین گرفتم الآن نوه‌ام 14 ساله است.می‌پرسی یعنی هیچ چیزی مابه‌ازای زمین‌ها به شما ندادند؟ می‌گویند که هیچ‌چیز ندادند اما اگر 1000 تومان بدهکار شهرداری بودیم، نیوجرسی می‌گذاشت جلوی مغازه‌ات و جواب مردم را نمی‌داد.

مردی می‌گوید این را حتما بنویس:«آن زمان یک موی سفید هم اینجا پیدا نمی‌شد؛ الآن همه موهایشان سفید شده.»

 

منبع: روزنامه همدلی

نظرات بینندگان