arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

"در شان رییس جمهور نیست"

نماینده مردم قم در مجلس گفت: نامه رئیس جمهور به مجلس خلاف توصیه‌های رهبری و در شان رییس جمهور نمی‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم قم در مجلس گفت: نامه رئیس جمهور به مجلس خلاف توصیه‌های رهبری و در شان رییس جمهور نمی‌باشد.

حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با 19 دی با اشاره به نامه رئیس جمهور به نمایندگان مجلس به عدم قوت، استحكام و انسجام لازم در نامه فوق اشاره كرد و اظهار داشت: من این نامه را در شأن و جایگاه رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه نمی‌دانم و مثال‌هایی كه در آن مطرح شده نیز جنبه و مستندات حقوقی ضعیفی دارد.

نماینده مردم قم افزود: هرچند كه قطعا رئیس جمهور در نوشتن نامه‌های خود از نظر مشاوران حقوقی خود بهره می‌برد اما با این وجود متن نامه آراستگی و انسجام لازم را ندارد.

در شرایط كنونی  كشور نوشتن چنین نامه‌ای به مصلحت نیست

وی در ادامه با اشاره به شرایط حساس كنونی كشور نوشتن چنین نامه‌ای را به مصلحت ندانست و ابراز داشت: در حال حاضر ازهر فرد عادی در كشور پرسیده شود كه آیا مقام معظم رهبری با چنین بحث و گفته‌های موافق است قطعا پاسخ آنان منفی خواهد بود.

بنایی ادامه داد: مقام معظم رهبری بار‌ها اعلام كرده‌اند كه مسئولین كشور باید از اختلافات دوری كنند و اگر بحث و سخنی نیز وجود دارد مسئله را در بین خود حل كنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به قم، پیرامون دوری از اختلاف مسئولین این استان بیان كرد: با توجه به اینكه رهبر معظم انقلاب، مسئولین یك استان با جمعیت یك میلیونی را دعوت به پرهیز ازاختلاف می‌كند قطعا از وجود اختلاف در بین سران كشور كه جمعیتی ۷۰ میلیونی دارد، رنج خواهند برد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره محتویات این نامه نیز بیان كرد: اینكه چرا در این نامه مجلس آماج حملات قرار گرفته است جنبه‌های متعددی دارد.

مجلس به علت مردمی بودن جای ابراز نظرات شخصی نمایندگان نیست

وی افزود: همه مردم با این امر آشنا هستند كه مجلس به علت ماهیت مردمی كه دارد در هیچ زمانی نمی‌تواند محل ابراز نظرات شخصی نمایندگان باشد.

بنایی با اشاره به پخش مستقیم و زنده جلسات مجلس و حضور گسترده خبرنگاران دراین جلسات بیان كرد: تریبون مجلس كاملا باز است و جلسات آن كاملا زنده برای مخاطبان پخش می‌شود و این درحالیست كه برخی از جلساتی كه هیئت دولت برگزار می‌كند بدون پخش زنده و حتی حضور خبرنگاران است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش بودن دور نهم انتخابات مجلس، تحت فشار قراردادن نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه نیز می‌تواند یكی از دلایل این موضوع باشد.

نماینده مردم قم در خانه ملت درباره انتخاب رئیس بانك مركزی نیز گفت: یك بحث جدی كه دراین باره وجود دارد این است كه آیا بانك مركزی باید مستقل باشد تا بتواند سیاست‌های نظام را اجرا كند و یا دردست دولت باشد كه هرزمان كه دولت با كمبود بودجه مواجه شد از خزانه پرداخت كند كه این برداشت‌ها خود موجب تورم در كشور می‌شود.

بانك مركزی باید مستقل باشد

وی با تاكید بر اینكه دیدگاه تمامی كار‌شناسان رسمی و كسانی كه اهل نظر هستند بر این امر استوار است كه بانك مركزی باید مستقل باشد گفت: براساس همین امر انتخاب رئیس بانك مركزی بر عهده روسای ۳ قوه گذاشته شده است.
برچسب ها: احمدی نژاد
نظرات بینندگان