arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

رئیسی: سیاسی‌ترین افراد بشر امامان هستند / باید مواظبت کنیم داعش از پنجره وارد نشود

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) و اجدادشان پرچم‌دار پیوند سیاست با معنویت بودند، گفت: در واقع سیاسی‌ترین افراد بشر، امامان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) و اجدادشان پرچم‌دار پیوند سیاست با معنویت بودند، گفت: در واقع سیاسی‌ترین افراد بشر، امامان هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با چند تن از شخصیت‌ها و فرهیختگان جهان اسلام که در تالار قدس کتابخانه حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به راستی در زندگی کدامیک از پیشوایان دین، ایستادگی مقابل مستکبران را نمی‌یابید.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر بخواهیم امام رضا(ع) را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که ایشان مبارز خستگی‌ناپذیر در مقابل مستکبران و دشمنان در جهت اجرای احکام الهی هستند.

وی با بیان اینکه گمشده جهان به ویژه مغرب زمین معنویت است، خاطرنشان کرد: مغرب زمین بعد از جریان رنسانس با معنویت مبارزه کرد و نتیجه آن 70 سال ظلم به مردم فلسطین، ساخت کلاهک هسته‌ای و سیاست بدون معنویت شد. امروز جهان و بشریت از مفاسد اخلاقی و اجتماعی رنج می‌برد و تنها راه رهایی از آنها پناه بردن به کسانی است که جلوه مکارم اخلاق هستند.

رئیسی افزود: مساله اصلی جهان اسلام، مساله فلسطین است اما دشمن می‌خواهد این اصل را به مساله‌ای فرعی تبدیل کند، جهان اسلام مفتخر است که عشق به اهل بیت، نقطه مشترک همه مسلمانان به‌شمار می‌رود. دلدادگی به اهل بیت نشانه همه خوبی‌ها و معروف‌ها و ترک همه منکرات است.

وی‌ با اشاره به اینکه راهبرد دشمن تشتت و تفرقه انداختن بین گروه‌ها، شخصیت‌ها و کشورهای اسلامی است، بیان کرد: تهدید باورهای مسلمانان با تشکیل امپراطوری خبری و رسانه‌ای، ایجاد حکومت‌های دست‌نشانده برای اهانت به مقدسات و تشکیل گروه‌های تکفیری از راهبردهای دیگر دشمن است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جهان اسلام امروز نیازمند لشکری فرهنگی برای فتح قلب‌ها، اندیشه‌ها، مبارزه با انحرافات و شبهات دینی است، داعش در جبهه نظامی شکست خورد اما باید مواظبت کرد که دشمنی که از در بیرون شده با ترفند و حیله از پنجره وارد نشود.

نظرات بینندگان