arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

وزیر راه: آمادگی برای پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت به مردم از روز شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت به مردم وجود دارد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: عزم جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان وجود دارد، و مسکن انقلاب اسلامی آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را دارد.

وی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد، افزود: بنیاد مسکن تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله زده دارد و با توجه به آمادگی‌ها، امیدواریم بخش اعظمی از کار بازسازی مناطق زلزله زده استان تا یک سال آینده به اتمام برسد.

آخوندی مردم را محور اصلی بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: ما نمی‌توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم و لذا دولت هر کمکی که نیاز باشد در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد داد.

وی گفت: بخش اعظمی از ارزیابی های خسارت‌ها توسط بنیاد مسکن انجام شده است، میزان کمک هزینه اسکان موقت و دائم در شهرها بسته به نوع خسارت متفاوت است، در روستاها سه میلیون تومان برای اسکان موقت و پنج میلیون برای اسکان دائم پرداخت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه اسکان موقت روستاها اختیار را به مردم دادیم آنها می‌توانند هزینه‌ها را دریافت کنند و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه منعقد نموده، از کانکس استفاده کنند.

وی بیان کرد: ۸ استان معین به منظور بازسازی مناطق زلزله زده آماده هستند و بیش از ۴۰۰ دستگاه ادوات و دستگاه های مورد نظر برای بازسازی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

آخوندی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر آواربرداری مناطق زلزله زده به اتمام برسد، براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت به مردم وجود دارد

نظرات بینندگان