arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

احتمال حذف پرو از جام جهانی 2018

ممکن است در صورت دخالت دولت پرو در فدراسیون فوتبال این کشور، فیفا به طور جدی برای برخورد وارد عمل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی پرو پس از 36 سال موفق شد تا به جام جهانی 2018 راه یابد اما اخیرا گزارش هایی حاکی از در خطر قرار داشتن فوتبال پرو و حذف آن ها از جام جهانی روسیه منتشر شده است.

به گزارش روزنامه پرویی لیبرو، پالوما نوسدا، رییس کمیسیون آموزش، ورزش و جوانان پرو طرحی را به مجلس این کشور ارائه داده تا اداره فدراسیون فوتبال پرو تحت کنترل دولت قرار گیرد که این طرح، مغایر با قوانین فیفا است. در همین راستا، فیفا نگران پیشرفت چنین طرحی است و از پرویی ها اطلاعات بیشتری در این باره خواسته است. طبق قوانین فیفا، هیچ گونه دخالت دولتی در فدراسیون فوتبال کشورها مجاز نیست و فیفا می تواند فوتبال کشورهایی که دولت در فدراسیون آن ها دخالت می کند را به حالت تعلیق در آورد. در صورتی که طرح خانم پالوما نوسدا اجرایی شود و دولت پرو در فدراسیون فوتبال این کشور دخالت کند، احتمال تعلیق فوتبال پرو از شرکت در تمام مسابقات رسمی و حذف این کشور از جام جهانی 2018 وجود دارد.

کشورهایی چون شیلی و ایتالیا که رتبه بالایی در رنکینگ فیفا دارند اما به جام جهانی راه نیافته اند، امیدوارند تا با تعلیق فوتبال پرو، شانسی برای راهیابی به جام جهانی داشته باشند. اگرچه امید آن ها اندک است.

*طرفداری

نظرات بینندگان