arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی را به نقص توافقنامه متارکه جنگ 1953 متهم کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا و کره جنوبی به صورت مشترک هجمه گسترده ای را علیه کره شمالی آغاز کرده اند به طوری که دو کشور امروز (چهارشنبه) پیونگ یانگ را به نقض توافقنامه متارکه جنگ سال 1953 متهم کردند.

به گزارش ایرنا؛ گزارش ها حاکی است کره جنوبی امروز کره شمالی را متهم کرده است با شلیک چند گلوله به یک سرباز در حال گریز در منطقه مرزی دو کره، توافقنامه متارکه جنگ را به چالش کشیده است.
این توافقنامه را آمریکا ، کره جنوبی، کره شمالی و سازمان ملل پس از پایان جنگ کره در سال 1953 میلادی امضا کردند.
این در شرایطی است که به رغم وجود این توافقنامه، هیچ پیمانی به عنوان رژیم دایمی صلح امضا نشده است و کره شمالی بارها خواستار برقراری این رژیم شده که مورد مخالفت آمریکا قرار گرفته است.
در سوی دیگر این هجمه، آمریکا قرار دارد که بار دیگر شماری از شرکت های خارجی از جمله سه شرکت چینی و یک تبعه این کشور را به دلیل آنکه میلیون ها دلار معاملات تجاری با کره شمالی داشته اند ، تحریم کرده است. صاحب نظران معتقدند دو کشور کره جنوبی و آمریکا، از این طریق، به دنبال بیشترین فشارها بر کره شمالی هستند تا به میز مذاکرات برگردد.
این اتفاقات در شرایطی می افتد که در این هفته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای اولین بار پس از نزدیک به یک دهه بار دیگر نام کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد تا راه را برای تحریم های بیشتر علیه این کشور هموار کند.
کره جنوبی برای اثبات ادعای خود در کنار آمریکا، تصاویری را نمایش داده است که مربوط به شلیک سربازان کره شمالی به یک سرباز هم وطن خود در روز 13 نوامبر است.
از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ، فرماندهی آمریکا در این کشور نیز امروز چهارشنبه کره شمالی را متهم کرده که پیمان متارکه جنگ را به چالش کشیده است.
'وینسنت بروکز' فرمانده نظامیان آمریکا در کره جنوبی می گوید که به همراه کشورهای کره جنوبی و استرالیا و نمایندگانی از سوییس در حال رسیدگی به این تخلف کره شمالی و مسایل دیگر مرتبط با این کشور هستند.
سربازی که بنا به گزارش خبرگزاری کره مورد اصابت گلوله قرار گرفته دو بار در بیمارستان دانشگاه آجو در جنوب پایتخت مورد جراحی قرار گرفته است و نزدیک به 20 سال دارد.
آمریکا همچنین روز گذشته اعلام کرد 13 شرکت و تبعه چینی و کره شمالی و 20 کشتی کره شمالی را به اتهام دست داشتن در معاملات ممنوعه تسلیحاتی در لوای معاملات تجاری تحریم کرده است.

نظرات بینندگان