arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

افشاگری خبرنگار نیویورک‌تایمز علیه اوباما

یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس نیویورک تایمز فاش کرد، دولت اوباما عامدانه قدرت القاعده را در آستانه حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ کم‌اهمیت جلوه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس نیویورک تایمز فاش کرد، دولت اوباما عامدانه قدرت القاعده را در آستانه حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ کم‌اهمیت جلوه داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه نیوزمکس، روکمینی کالیماچی، روزنامه‌نگار آمریکایی-رومانیایی نیویورک تایمز در جریان مراسمی در "بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها" این اظهارات را بیان کرد.

افشاگری خبرنگار نیویورک‌تایمز علیه اوباما

این روزنامه‌نگار با اشاره به ۱۷ سند دست‌نوشته‌ای که مه ۲۰۱۲ از سوی دولت اوباما منتشر شد، گفت: گمان می‌کنم عمده مطالبی که آن زمان به رسانه‌ها منتقل شد، تلاش کرد تا نشان دهد که اسامه بن لادن ضعیف شده و او کنترلش را بر این گروه از دست داده است.

کالیماچی در پاسخ به سوال کیم دوزیر، خبرنگار سابق آسوشیتدپرس و سی‌بی‌اس درباره اینکه آیا اطلاعات غرب حقیقت "قدرت" درباره این گروه تروریستی رادیکال را پنهان کرد، گفت: گمان می‌کنم کشتن بن لادن تئوری بسیار بزرگتری داشت.

او افزود: رئیس این سازمان کشته شد و ما با عناوینی چون این سازمان تخریب شد،‌ نابسامان شده و رو به افول است، مواجه می‌شویم. همزمان با اینکه ما برای خروج نیروهایمان از عراق و افغانستان آماده می‌شدیم، گمان می‌کنم این مساله اهمیت داشت که آن را به عنوان موضوعی تمام شده، نشان دهیم.

دولت ترامپ در نوامبر نزدیک به ۴۷۰ هزار فایل منتشر کرد که مربوط به حمله به عمارتی در ابیت‌آباد پاکستان، مخفیگاه رهبر سابق القاعده بود. به گزارش "ویکلی استاندارد"، تنها صدها فایل در دوران اوباما منتشر شده بود.

زمانی که کالیماچی در ۲۰۱۱ اوضاع غرب آفریقا را پوشش می‌داد، مقام‌های دولت اوباما و سایرین به او گفته بودند که القاعده در مغرب اسلامی که تقریبا بیش از نیمی از مالی را گرفته بود، در عمل ارتباط چندانی با القاعده نداشت.

او گفت: اینطور به من گفته شد که آنها از نام القاعده برای کسب شهرت و ترساندن مردم استفاده کردند و آن افراد همگی جنایتکار و مجرمند. اما در ۲۰۱۳ بعد از آنکه همین گروه از منطقه فوق پاکسازی شد، مدارکی از فرماندهای مرکزی القاعده به دست آوردم که در واقع نشان می‌داد که آنها مالیایی‌هایی را که دولت اوباما مدعی بود هیچ ارتباطی با القاعده ندارند، مدیریت کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان