arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با «انتخاب»؛

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران: اتوبوس‌ها قفس نشده‌اند / اگر شورای شهر درآمد پایدار از تبلیغات بر بدنه اتوبوس‌ها را نخواهد، این طرح متوقف می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه اتوبوس های شهر تهران قفسی برای شهروندان نشده اند، گفت: اگر اعضای شورای شهر درآمد پایدار از محل تبلیغات بر بدنه اتوبوس ها را نمی خواهند، اعلام کنند تا این طرح متوقف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه اتوبوس های شهر تهران قفسی برای شهروندان نشده اند، گفت: اگر اعضای شورای شهر درآمد پایدار از محل تبلیغات بر بدنه اتوبوس ها را نمی خواهند، اعلام کنند تا این طرح متوقف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، این روزها تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهر تهران مورد نقد و اعتراض جدی تعدادی از اعضای شورای شهر قرار گرفته است و از سازمان زیباسازی خواسته شده تا هرچه سریعتر نسبت به این موضوع ورود کند. در اخرین تذکر جدی ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران صراحتا اتوبوس هایی که زیر بار تبلیغات هستند را قفسی برای شهروندان اعلام کرد.

عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه بخشی از نقدها و انتقادات اعضای شورای پنجم نسبت به تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهر درست است، اظهار کرد: اینکه گفته می شود اتوبوس ها تبدیل به قفس شده اند، را نمی پذیریم دو سوم اتوبوس های جدید شیشه است و نباید تبلیغ کننده متضرر شود، با این حال اگر شورای کنونی اعلام کند که تبلیغات اتوبوس ها ممنوع است، کار را متوقف می کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه دوره چهارم شورای شهر تهران تمامی فضای تبلیغاتی شهر برعهده سازمان زیباسازی است، اعلام کرد: از مجموع درآمد کسب شده از محل درآمد تبلیغات بر اتوبوس ها، سازمان زیباسازی تنها 23 درصد سهم دارد و 77درصد دیگر به حساب سازمان اتوبوسرانی واریز می شود تا صرف بهبود ناوگان عمومی شود.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان اینکه این میزان از تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهر بر اساس استانداردهای روز دنیا است، درباره میزان درآمد کسب شده از هر تبلیغ آماری ارائه نکرد و گفت: رقم هر تبلیغ در مزایده به دست می آید و نمی توانم اطلاعات شرکت های تبلیغاتی را اعلام کنیم تا شرکت ها متضرر شوند.

علیزاده افزود: از مجموع اتوبوس های شهر تهران تنها 900 اتوبوس زیربار تبلیغات است در حقیقت یک ششم از کل ناوگان اتوبوسرانی برای تبلیغات مورد بهره برداری گرفته است که درآمدپایدار خوبی دارد بااین وجود اگر خواست شورا توقف این تبلیغات باشد، این کار متوقف خواهدشد.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته توسط سازمان انتقاد جدی از سوی مردم مطرح نشده است، تصریح کرد: با این حال از مرکز ارتباطات شهرداری تهران خواسته ایم تا در این باره از مردم نطرسنجی مجدد کند و اطلاعات را به شورا ارائه دهد، تابع تصمیم شورای شهر درباره تبلیغات بر بدنه اتوبوس ها هستیم.

نظرات بینندگان