arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با برخی رهبران جهان درباره لبنان/ نتانیاهو به پاریس می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با برخی رهبران جهان، اوضاع در خاورمیانه به ویژه شرایط بغرنج لبنان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون در تماسی تلفنی نتانیاهو را در جریان آخرین تحولات در مورد اقدامات صورت گرفته برای حل بحران لبنان قرار داد.

طبق این بیانیه، نتانیاهو دسامبر آتی در پاریس با رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرده و مذاکراتی که احتمالا شامل بررسی تحولات لبنان نیز می‌شود، خواهد داشت.

نتانیاهو و ماکرون در این تماس تلفنی درباره توافق هسته‌ای ایران و آنچه "تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه و فعالیت‌هایش در منطقه" خوانده شده نیز گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو این تماس از سوی ماکرون صورت گرفت و حدود ۳۰ دقیقه ادامه داشت.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تماس‌هایی داشته و به بررسی شرایط خاورمیانه پرداخت.

وی در چارچوب تلاش‌هایی برای میانجی‌گری در بحران لبنان روز شنبه در کاخ الیزه میزبان سعد حریری، نخست وزیر لبنان بود. حریری چندی پیش در جریان سفر به عربستان، از نخست‌وزیری استعفا کرد.

نتانیاهو پیشتر استعفای حریری و اظهاراتش علیه حزب الله را زنگ خطری برای جهان درباره "بلندپروازی‌های ایران" توصیف کرده بود.

آخرین سفر نتانیاهو به پاریس و کاخ الیزه در ژوئیه گذشته انجام شد.

نظرات بینندگان