arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

نسخه پرسرعت فایرفاکس کوانتوم منتشر شد

شرکت موزیلا به تازگی جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس موسوم به کوانتوم را به منظور ارتقای سرعت منتشر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت موزیلا به تازگی جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس موسوم به کوانتوم را به منظور ارتقای سرعت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی نت، از آنجا که تنها مرورگرهای پرسرعت با قابلیت های بالا مورد استقبال کاربران اینترنتی قرار گرفته اند، سایر مرورگرهایی که سرعت پایینی دارند به تدریج در حال حذف شدن از بازار مرورگرهای اینترنتی هستند. بنابراین شرکت موزیلا فایرفاکس به تازگی از انتشار جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس موسوم به کوانتوم خبر داده است.

این شرکت تحت تاثیر رقابت با سایر مرورگرهای پرسرعت و قابل اطمینان، مرورگر خود را به‌روزرسانی و نسخه کوانتوم را منتشر کرده است. طبق اعلام موزیلا، سرعت نسخه جدید مرورگر فایرفاکس کوانتوم از سرعتی دو برابر سرعت پیشین آن برخوردار است که قرار است با انتشار نسخه دیگری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ این سرعت نیز دوباره به دو برابر افزایش یابد.

نسخه جدید کوانتوم که نسخه ۵۷ مرورگر فایرفاکس محسوب می‌شود، مرورگری متن باز و پر سرعت است. شرکت موزیلا مدعی شده است که فایرفاکس کوانتوم از مرورگر گوگل کروم نیز پر سرعت تر است.

نسخه کوانتوم میزبان افزونه‌ها و پلاگین های جدید و گوناگون بسیاری شده است و با بکارگیری فناوری‌های جدید، دسترسی راحت‌تر به خدمات واقعیت مجازی، پرداخت آنلاین و اجرای ساده تر بازی های وب فراهم شده است.

زمانی که مرورگر فایرفاکس در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد، توانست موقعیتی که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای خود دست و پا کرده بود را به سختی به چالش بکشاند اما پس از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه شد و با موفقیت و استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد، نقش پررنگ خود را در بازار مرورگرها از دست داد.

هم اکنون نسخه به‌روزرسانی شده و جدید مرورگر فایرفاکس کوانتوم برای تمامی کاربران اینترنتی که از سیستم‌های عامل مختلف رایانه و گوشی همراه استفاده می کنند، قابل دسترسی و دانلود است.

برچسب ها: فایرفاکس ، مرورگر
نظرات بینندگان