arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

توافق ایران و روسیه برای تولید داروهای مشترک

در حاشیه اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل در مسکو، ایران و روسیه برای ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حاشیه اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل در مسکو، ایران و روسیه برای ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک توافق کردند.

به گزارش ایسنا، نخستین اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل، با حضور رییس جمهور روسیه، وزرای بهداشت و مقامات بهداشتی و درمانی ۱۰۰ کشور دنیا در مسکو برگزار شد. در این اجلاس دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت- به جای وزیر بهداشت - که در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شده بود- حضور یافت. در حاشیه این اجلاس، مقامات بهداشتی و درمانی ایران و روسیه دیدار کردند و در این نشست بر گسترش همکاری‌های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک تاکید شد.

رییسی در حاشیه نشست مشترک با مقامات بهداشتی و درمانی روسیه، ضمن مثبت ارزیابی کردن توافقات انجام شده دو کشور، گفت: هدف ایران و روسیه، کمک به یکدیگر،انجام تحقیقات مشترک، بازدید از مراکز علمی دو کشور و همکاری برای تولید داروهای مشترک است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از سل به عنوان یکی از مهمترین بیماریهای عفونی واگیردار یاد کرد و گفت: میزان بروز بیماری سل در دنیا به طور میانگین ۱۴۲ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر و در ایران ۱۶ مورد در هر هزار نفر جمعیت است.

به گزارش «وبدا» در این اجلاس، موضوعاتی مانند تعهد کشورها برای مبارزه با بیماری سل و ریشه کنی سل تا سال ۲۰۳۵ و همکاری جهانی برای تشخیص و درمان زودرس سل مطرح شد.

برچسب ها: دارو ، روسیه
نظرات بینندگان