arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

فردا، دادگاه بقایی، مرتضوی و خاوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین جلسه دادگاه حمیدبقایی، دادگاه تجدیدنظر سعیدمرتضوی و محاکمه غیابی محمودرضا خاوری فردا سه شنبه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، فردا سه شنبه سی ام آبان چهارمین و آخرین جلسه دادگاه غیرعلنی حمیدبقایی معاون اجرایی دولت دهم در شعبه 1057 دادسرای کارکنان دولت برگزار می شود.

براساس این گزارش حمیدبقایی در دو جلسه نخست دادگاه، حمیدبقایی شخصا حضورداشت اما به گفته غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران جلسه سوم با حضور وکیل او برگزار شد. بقایی صبح چهارشنبه 24 آبان بجای حضور در سومین جلسه دادگاه خود به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رفته بود.

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه اتهامات حمیدبقایی را مالی اعلام کرده بود و سیدعلی اصغر حسینی یکی از وکلای او مدعی است که این دادگاه برای رسیدگی به شکایات دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کشور و دادستانی تهران درحال برگزاری است.

*** دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی
جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران قرار بود سه شنبه 18 مهر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شود که بدلیل حضورنیافتن او و ارائه گواهی پزشکی، موضوع رسیدگی به این پرونده انجام نشد.

برهمین اساس قرار شد جلسه 30 آبان ماه جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک وی باشد.دادگاه رسیدگی به این پرونده باید طبق توضیحات سعید مرتضوی پیش برود اما چون امروز حضور نداشت به جلسه بعدی موکول شد.

طاهری وکیل اولیای دم روح الامینی (یکی از کشته شدگان کهریزک) دراین باره گفته بود، سعید مرتضوی در این پرونده وکیل نداشت و باید خود مرتضوی به دفاع در جلسه بپردازد، در این پرونده از ابتدا خود مرتضوی دفاع کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از گذشت بیش از هشت سال رسیدگی به پرونده ادامه دارد این پرونده به جلد 32 رسیده است و 15 هزار صفحه دارد.

پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی روز دوشنبه گذشته با حضور وکیل وی به پایان رسید و مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: احتمال دارد که ختم رسیدگی این پرونده نیز اعلام شود.

**نخستین جلسه محاکمه غیابی محمودرضا خاوری
فردا همچنین بعد از چندسال انتظار و بازنگشتن محمودرضا خاوری ، مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که از سال 90 به از کشور به کانادا گریخته است، دادگاه او به صورت غیابی برگزار خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره دادگاه خاوری قبلا گفته بود که برای او تعیین وقت شده است و با توضیحات نماینده دادستان در دادگاه انقلاب برگزار می شود.

وی درباره علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه غیابی خاوری اعلام کرده بود که علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه به عهده قاضی رسیدگی کننده پرونده خاوری است.

به گفته وی، پس از برگزاری دادگاه‏‌ و بر اساس مستندات پرونده ، تصمیم قضایی هم گرفته می شود.

اسماعیلی همچنین اظهار کرد که خاوری تاکنون وکیلی برای این دادگاه معرفی نکرده است.

به گفته رئیس دادگستری استان تهران با توجه به حضور نداشتن متهم در ایران پس از صدور کیفرخواست و صدور قرار رسیدگی غیابی و ابلاغ مراتب از طریق نشرآگهی در جراید کثیرالانتشار وقت رسیدگی تعیین شده است و در موعد مقرر برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی قضایی انجام و رای مقتضی صادر خواهد شد.

نظرات بینندگان