arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

شطرنج‌بازان اسرائیلی در مسابقات جهانی شطرنج در ریاض شرکت می‌کنند

پیش‌بینی می‌شود که عربستان سعودی میزبان شطرنج بازان اسرائیلی در چارچوب مسابقات جهانی شطرنج در ریاض در ماه آینده میلادی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش‌بینی می‌شود که عربستان سعودی میزبان شطرنج بازان اسرائیلی در چارچوب مسابقات جهانی شطرنج در ریاض در ماه آینده میلادی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، پس از مصاحبه بی‌سابقه گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با رسانه‌های سعودی، این اولین آزمون پیش روی روابط رو به رشد دو طرف خواهد بود.

منبع مذکور اشاره کرد که عربستان سعودی ماه آینده میلادی میزبان مسابقات جهانی شطرنج خواهد بود و فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی نیز می‌خواهد ۱۱ شطرنج باز را برای شرکت در این مسابقات راهی ریاض کند و در صورتی که عربستان با این مساله مخالفت کند، مجازات سختی در انتظارش خواهد بود و در صورت موافقت، این اولین بار خواهد بود که ورزشکاران اسرائیلی رسما در این کشور حضور می‌یابند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از یدیعوت آحارونوت افزود که پس از انتخاب ریاض به عنوان میزبان این مسابقات با مشارکت بهترین شطرنج بازان جهان، مسؤولان عربستانی سعی دارند به قوانین فدراسیون جهانی شطرنج "فیدا" پایبند بوده و به شطرنج بازان تمامی کشورها اجازه حضور در این مسابقات را بدهند، از جمله شطرنج بازان اسرائیلی.

لؤور ایزنبرگ، سخنگوی فدراسیون شطرنج اسرائیل گفت: سیاست فدراسیون شطرنج تقویت شطرنج در اسرائیل و استفاده از آن به عنوان پلی برای توسعه روابط گرم بین فدراسیون‌هاو کشورهاست. فدراسیون از سیاست فیدا در برگزاری مسابقات در عربستان حمایت می‌کند. طبق تعهدات فیدا هیچ محدودیتی برای مشارکت اسرائیلی‌ها در این دور از رقابت‌ها نیست. ما در جهت درخواست ویزا برای ورود به عربستان تلاش می‌کنیم و انتظار داریم عربستان با آن موافقت کند.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد: دیدارهایی را با رهبران فدراسیون جهانی شطرنج برقرار کردیم و اسرائیل دعوت نامه رسمی برای این مسابفات را دریافت کرده است.

این مسابقات ۲۶ تا ۳۰ دسامبر تحت شعار "همه ما امتی واحد هستیم" برگزار می‌شود.

برچسب ها: عربستان ، اسراییل ، شطرنج
نظرات بینندگان