arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶

رهبر مخالف دولت ونزوئلا پس از فرار از حبس خانگی، وارد اسپانیا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر مخالف دولت ونزوئلا پس از فرار از حبس خانگی، وارد اسپانیا شد

«آنتونیو لدزما» شهردار سابق کاراکاس و رهبر مخالف دولت ونزوئلا که در حبس خانگی بسر می‌ برد، پس از فرار از کشور ، روز شنبه وارد اسپانیا شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه و روزنامه ال پاییس، لدزما که از سال 2015 میلادی در حبس خانگی بود ، روز شنبه پس از خروج از ونزوئلا ، به بوگوتا پایتخت کلمبیا سفر کرد و از آنجا وارد پایتخت اسپانیا شد.
لدزما درحالی‌ به مادرید رسید که خانواده وی و ده ها تن از ونزوئلایی ها و طرفدارانش که مخالف رژیم «نیکلاس مادورو» هستند، از او استقبال کردند.
وی در فرودگاه مادرید و قبل از اینکه مستقیما به کاخ نخست وزیری اسپانیا منتقل شود و با «ماریانو راخوی» نخست وزیر کشور دیدار و گفت وگو کند، در سخنانی گفت: من در اسپانیا احساس آزادی می‌ کنم. ونزوئلا تحت سرکوب و خشونت قرار دارد و من با روحی زخمی از کشور خارج شدم زیرا هیچ گاه فکر نمی‌ کردم که باید مهاجرت کنم.
لدزما گفت: ونزوئلا از دولت دیکتاتوری و قاچاق مواد مخدر رنج می‌ برد، دولت علیه نهادهای مردمی از خشونت استفاده می کند، مرتکب تقلب انتخاباتی شده و مخالفان دولت را فقط به این خاطر که با او مخالفند زندانی می‌ کند.
ازسوی دیگر ، منابع دولت اسپانیا بعدازظهر شنبه اشاره نمودند که لدزما پس از استقبال از سوی راخوی در کاخ نخست وزیری ، وی را از وضعیت دشوار سیاسی ، اقتصادی و انسانی‌ در ونزوئلا مطلع ساخت.
راخوی نیز ابراز امیدواری کرد که به زودی یک راه حل کاملا دموکراتیک برای بحران ونزوئلا به دست آید.
راخوی اشاره نمود که این راه حل ، لزوما باید از طریق آزادی تمامی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات کاملا دموکراتیک باشد.
نخست وزیر اسپانیا خاطرنشان کرد که اسپانیا همچنان به تلاش دوجانبه و در همکاری با متحدان اروپایی و آمریکای لاتین خود برای کمک در دستیابی به این هدف ادامه خواهد داد.
دیدار راخوی و لدزما درحالی‌ صورت گرفت که دولت ونزوئلا پس از این دیدار، با صدور بیانیه ای ازسوی وزارت امور خارجه، اقدام نخست وزیر اسپانیا را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که لدزما به دلیل ایجاد شورش و همدستی در ارتکاب جرم در حبس خانگی بسر می‌ برد.
وزارت خارجه ونزوئلا در این بیانیه افزود که حمایت دولت اسپانیا از لدزما ، ادامه فهرست درازی از تعرض ها و دخالت هایی‌ است که علیه ملت و دولت ونزوئلا صورت می‌ گیرد.
دولت ونزوئلا تصریح کرد که راخوی با پشتیبانی و پناه دادن به یک گروه تندرو و خشن مخالف دولت ، بر نقض تمامی اصول حقوق بین المللی اصرار می‌ ورزد.

نظرات بینندگان