arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶

معاون شهردار: خیابان‌های عریض اهواز باید مجهز به لاین دوچرخه شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه فضای شهری باید برای ورزش شهروندی مناسب سازی شود گفت: خیابان های عریض شهر باید مجهز به لاین دوچرخه سواری شوند.

امیر آهنجان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص عدم اجرایی شدن طرح سه شنبه های بدون خودرو در اهواز افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی کلانشهر اهواز امکان اجرایی شدن این طرح در نیمه نخست سال وجود ندارد.
وی افزود: جلساتی با رئیس راهنمایی و رانندگی شهر اهواز برای کارشناسی این امر و تصویب در شورای ترافیک گرفته شد تا در خیابان هایی که دارای ظرفیت هستند یک لاین به دوچرخه اختصاص یابد.
آهنجان تصریح کرد: بالغ بر 80 نفر از اعضای هیئت دوچرخه سواری سه شنبه ها در محل بلوار ساحلی اهواز به جهت فرهنگ سازی در شهر اقدام به دوچرخه سواری می کنند.
وی در بخشی دیگر درخصوص محدودیت های بانوان برای دو چرخه سواری در شهر اظهار کرد: در پارک بانوان گلستان حدود 60 دستگاه دوچرخه برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است.
وی گفت:برای استفاده بانوان از دوچرخه در سایر اماکن شهر نیز باید راهکارهایی اتخاذ شود تا ضمن رعایت موازین شرعی، این امکان برای بانوان نیز فراهم شود.
قرار بود طرح سه شنبه های بدون خودرو با هدف کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، افزایش تحرک بدنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی جامعه در برخی کلانشهرها به اجرا در بیاید.
با وجود مطرح شدن این پویش به عنوان یکی از برنامه های شناخته شده و مطرح از سوی دوست داران محیط زیست، سه شنبه های بدون خودرو در اهواز به شکل کم رمقی اجراشد.

برچسب ها: اهواز
نظرات بینندگان